הבדלים בין גרסאות בדף "תפילה במקום גבוה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 408 בתים ,  11:28, 28 באוגוסט 2018
שורה 28: שורה 28:


ה'''פרישה''' (א) כותב שבפחות מג' טפחים אין לחוש לטרדה כלל, ולכן מסביר את הברייתא, שכסא וספסל הם משום חציצה וכדברי הטור להלן בסימן צח, מה שאין כן בקרקע עולם שאין בה חשש חציצה ואפילו הכי אסור משום גבהות המקום.
ה'''פרישה''' (א) כותב שבפחות מג' טפחים אין לחוש לטרדה כלל, ולכן מסביר את הברייתא, שכסא וספסל הם משום חציצה וכדברי הטור להלן בסימן צח, מה שאין כן בקרקע עולם שאין בה חשש חציצה ואפילו הכי אסור משום גבהות המקום.
ב'''אליה רבה''' {{מקור}} פסק כדעת הרמ"א לאסור אפילו בפחות מג' בכסא וספסל, וכן נראית דעת ה'''גר"א''' שביאר דברי הרמ"א ולא השיג עליהם, ולא הפנה למג"א.
<BR/>ה'''משנה ברורה''' (ב) ציין לב"ח והט"ז שחולקים, ולאליה רבה שפסק כהרמ"א, והוא עצמו לא הכריע.


דעת ה'''מאירי''' (ברכות י ב ד"ה המתפלל אל יעמוד) שדווקא מקום גבוה ככיסא וספסל אסור, משום שאין העמידה עליהם מצויה ונראה כאילו כוונתו לקרב תפילתו לשמים, אבל על דבר שמצוי לעמוד בו מותר וממילא גם על הדוכן של לשיח הציבור. <BR/>
דעת ה'''מאירי''' (ברכות י ב ד"ה המתפלל אל יעמוד) שדווקא מקום גבוה ככיסא וספסל אסור, משום שאין העמידה עליהם מצויה ונראה כאילו כוונתו לקרב תפילתו לשמים, אבל על דבר שמצוי לעמוד בו מותר וממילא גם על הדוכן של לשיח הציבור. <BR/>

תפריט ניווט