הבדלים בין גרסאות בדף "חיוב חלה בעיסה העשויה להתחלק"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
 
שורה 1: שורה 1:
{{תחרות כתיבה}}
{{עריכה}}
{{מקורות|חלה (פ"א, ה"ה)||ירושלמי חלה א, ה|שלחן ערוך=יורה דיעה שכו, ב}}
{{מקורות|חלה א ה||חלה א ה|ביכורים ו יט|יורה דעה שכו ב}}
הסוגיה הולכת לעסוק במקרה בו ישנה עיסה בשיעור חיוב חלה אך מתכוונים לחלק אותה לחתיכות קטנות או לאנשים שונים כמו במאפיה, בסאג', בגן הילדים, בהפרשת חלה משותפת לנשים.  
עיסה שיש בה שיעור חלה, שנחלקה לחתיכות קטנות שאין בכל אחת חיוב חלה, או לאנשים שונים.  
 


במצבים מסוימים, על אף שהעיסה בכמות מספקת להתחייב בהפרשה, בכל זאת אין חיוב הפרשת חלה אם הוא מתכוון בזמן הלישה להפקיע את החיוב. מועד החיוב בחלה הוא מעת הלישה ולא בעת האפיה. אם כך, נותר לשאול  מה הוא הגורם המחייב את העיסה בחלה: המציאות הפיסית של הבצק בעת לישתו וכאן הלוא ישנו שיעור החייב בחלה או מחשבת האדם בעת גלגול העיסה וכיון שדעתו לחלק יופקע החיוב.  
במצבים מסוימים, על אף שהעיסה בכמות מספקת להתחייב בהפרשה, בכל זאת אין חיוב הפרשת חלה אם הוא מתכוון בזמן הלישה להפקיע את החיוב. מועד החיוב בחלה הוא מעת הלישה ולא בעת האפיה. אם כך, נותר לשאול  מה הוא הגורם המחייב את העיסה בחלה: המציאות הפיסית של הבצק בעת לישתו וכאן הלוא ישנו שיעור החייב בחלה או מחשבת האדם בעת גלגול העיסה וכיון שדעתו לחלק יופקע החיוב.  
שורה 32: שורה 31:
ב. מכין מהעיסה מאפים מטעמים שונים - בין אם מכין חלות מטעמים שונים או שמכין גם חלה וגם עוגה. במקרה זה השש"כ (שם) מכריע כחזו"א שפטור לגמרי אם מקפיד שלא יתערבבו זו בזו.
ב. מכין מהעיסה מאפים מטעמים שונים - בין אם מכין חלות מטעמים שונים או שמכין גם חלה וגם עוגה. במקרה זה השש"כ (שם) מכריע כחזו"א שפטור לגמרי אם מקפיד שלא יתערבבו זו בזו.


[[קטגוריה: כשרות: הפרשת חלה]]
[[קטגוריה: חלה]]
[[קטגוריה: ביכורים פרק ו]]
[[קטגוריה: יורה דעה סימן שכו]]

תפריט ניווט