הבדלים בין גרסאות בדף "חיוב הדלקת נר שבת"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 882 בתים ,  12:00, 5 בינואר 2016
שורה 125: שורה 125:


כתב ה'''מרדכי''' (רצד) בשם '''מהר"ם''', שבחורים שהולכים לשבות חוץ לביתם, חייבים בהדלקה במקום שישנים שם, וכן הוא ב'''תשב"ץ קטן''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4087&st=&pgnum=4&hilite= (ו)]  
כתב ה'''מרדכי''' (רצד) בשם '''מהר"ם''', שבחורים שהולכים לשבות חוץ לביתם, חייבים בהדלקה במקום שישנים שם, וכן הוא ב'''תשב"ץ קטן''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4087&st=&pgnum=4&hilite= (ו)]  
והובא להלכה ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים רסג ו). ופשט דבריו איירי באנשים נשואים ששובתים שלא עם נשותיהם, שיש עליהם חיוב בפני עצמו להדליק נר שבת. כ"כ ב'''באור הלכה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14171&st=&pgnum=74&hilite= (ד"ה בחורים)] בשם  
והובא להלכה ב'''שלחן ערוך''' (אורח חיים רסג ו). ופשט דבריו איירי באנשים נשואים ששובתים שלא עם נשותיהם, שיש עליהם חיוב בפני עצמו להדליק נר שבת במקום שישנים בו, ואף לברך עליו. כ"כ ב'''באור הלכה''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14171&st=&pgnum=74&hilite= (ד"ה בחורים)] בשם  
ה'''עולת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19331&st=&pgnum=137&hilite= (ג)]  
ה'''עולת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=19331&st=&pgnum=137&hilite= (ג)]  
ו'''תוספת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=49 (טז)]  
ו'''תוספת שבת''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=8004&st=&pgnum=49 (טז)]  
ו'''פרי מגדים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41248&st=&pgnum=167 (אשל אברהם יג)]  
ו'''פרי מגדים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=41248&st=&pgnum=167 (אשל אברהם יג)]  
ו'''חיי אדם''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49395&st=&pgnum=145 (י)],  
ו'''חיי אדם''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=49395&st=&pgnum=145 (י)],  
ודלא כ'''סדור דרך החיים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42975&st=&pgnum=124 (יד)],  
ודלא כ'''סדור דרך החיים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=42975&st=&pgnum=124 (יד)], שכתב שנשואים לא יברכו אלא ידליקו בחדרם בלא ברכה.
ובאמת שכן מפורש בתשב"ץ הנ"ל.  
ובאמת שכדברי האחרונים מפורש בתשב"ץ הנ"ל.
<BR/>וביאר ב'''באור הלכה''' שם שמלבד החיוב שיש על כל איש ישראל להדליק נר, יש חיוב שתהיה אורה בבית ששובת שם, ולכן אינו יכול להיפטר בברכת אשתו אא"כ שובת עמה בבית, שברכתה בחדר האכילה פוטרת את שאר החדרים, וכמו ב[[בדיקת חמץ]], אבל אין הברכה של אשתו יכולה לפטור הדלקה בבית אחר.
 
כתב ה'''משנה ברורה''' (כט) שאפילו אם אוכלים החדר מיוחד להם ללון בלבד ואוכלים בבית אחר שיש שם כבר אור, חייבים בהדלקה בברכה במקום שישנים שם.


{{לוקה בחסר}}
{{לוקה בחסר}}

תפריט ניווט