הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת האילנות"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 639 בתים ,  23:21, 8 במרץ 2018
אין תקציר עריכה
שורה 34: שורה 34:
{{להשלים}}
{{להשלים}}
בספר '''מועד לכל חי''' פלאג'י [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=53764&st=&pgnum=39 (א ח)] כתב, שבקושטא נוהגים לברך ברכת האילנות גם בשבת ויום טוב, אבל בעירו איזמיר לא ראה ולא שמע מעולם שמברכים ברכה זו בשבת ויום טוב. ותלה את חלוקת המנהגים בשאלה האם המנהג [[#האם צריך לצאת חוץ לעיר|לצאת ולברך]]. שבקושטא היו נוהגים שלא לצאת, ולכן מברכים גם בשבת. אך באיזמיר יוצאים ולכן בשבת אסור. וסיים שעל כל פנים, אם יש חשש שמא יטלטל האילנות או שמא יתלוש, יש לאסור לברך בשבת וביום טוב.
בספר '''מועד לכל חי''' פלאג'י [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=53764&st=&pgnum=39 (א ח)] כתב, שבקושטא נוהגים לברך ברכת האילנות גם בשבת ויום טוב, אבל בעירו איזמיר לא ראה ולא שמע מעולם שמברכים ברכה זו בשבת ויום טוב. ותלה את חלוקת המנהגים בשאלה האם המנהג [[#האם צריך לצאת חוץ לעיר|לצאת ולברך]]. שבקושטא היו נוהגים שלא לצאת, ולכן מברכים גם בשבת. אך באיזמיר יוצאים ולכן בשבת אסור. וסיים שעל כל פנים, אם יש חשש שמא יטלטל האילנות או שמא יתלוש, יש לאסור לברך בשבת וביום טוב.
<BR/>והרב '''כף החיים''' (רכו ד) הכריע דאין לברך בשבת וביום טוב ומטעם שמא יתלוש. והוסיף שלפי המקובלים שעל ידי הברכה מברר ניצוצות הקדושה מן הצומח, יש בזה משום איסור בורר בשבת.
<BR/>בשו"ת '''יחוה דעת''' (א ב) תמה על טעם זה של הרב כף החיים, שעירב ענייני קבלה בהלכות פסוקות. והכריע שאין חשש מלברך ברכה זו בשבת, כי אין לנו לגזור גזירות מדעתינו. וזה דלא כהרב '''נתיבי עם''' (רכו).


=== שלא בחודש ניסן ===
=== שלא בחודש ניסן ===

תפריט ניווט