הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:שער:סוכות/סוגיות"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
צורבא מרבנן (שיחה | תרומות) (יצירת דף עם התוכן "{{יישור טקסט|מרכז|{{גופן|6|וילנא|ערך נבחר}}}} {{מקורות|סוכה ג ו|סוכה לא ב, לד ב||לולב ח ח|אורח חי...") |
צורבא מרבנן (שיחה | תרומות) |
||
(2 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות) | |||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{יישור טקסט|מרכז|{{גופן|6|וילנא| | {{יישור טקסט|מרכז|{{גופן|6|וילנא|סוגיה נבחרת}}}} | ||
{{מקורות|סוכה ג ו|סוכה לא ב, לד ב||לולב ח ח|אורח חיים תרמח כא}} | {{מקורות|סוכה ג ו|סוכה לא ב, לד ב||לולב ח ח|אורח חיים תרמח כא}} | ||
שורה 8: | שורה 8: | ||
להלכה הכריעו כל הפוסקים כר' יהודה, שהירוק ככרתי פסול. | להלכה הכריעו כל הפוסקים כר' יהודה, שהירוק ככרתי פסול. | ||
<br /> | |||
<div style="direction: ltr;"> | |||
< | '''[[אתרוג הירוק|לסוגיה המלאה]]''' | ||
< | </div> | ||
= | |||
גרסה אחרונה מ־00:29, 17 בספטמבר 2021
סוגיה נבחרת
משנה: | סוכה ג ו |
בבלי: | סוכה לא ב, לד ב |
רמב"ם: | לולב ח ח |
שולחן ערוך: | אורח חיים תרמח כא |
מחלוקת ר' מאיר ור' יהודה[עריכת קוד מקור]
המשנה (סוכה ג ו) מביאה מחלוקת תנאים לגבי אתרוג ירוק ככרתי, שר' מאיר מכשיר ור' יהודה פוסל.
הגמרא (סוכה לא ב) סברה בתחילה לומר שטעמו של ר' יהודה שפוסל אתרוג ירוק הוא משום שסובר הוא שצריך הדר באתרוג ובירוק אין הדר. אך הגמרא דוחה זאת ומבארת שטעמו הוא משום שאתרוג הירוק לא נגמר פריו.
להלכה הכריעו כל הפוסקים כר' יהודה, שהירוק ככרתי פסול.