הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:אפיית פת חלבית או בשרית"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 11: שורה 11:
ולדעתי שווה לציין גם את ערוה"ש והפר"ח כמקורות וכן את פת"ש ג שמביא את המהרי"ט
ולדעתי שווה לציין גם את ערוה"ש והפר"ח כמקורות וכן את פת"ש ג שמביא את המהרי"ט


6. מאיפה הבאת את ה'צריך עיון' לגבי דבר שידוע כחלבי/בשרי? ערוה"ש שם(צז,ז)רק מסייג זאת שלא יקרה מצב שיגיעו אנשים מחוץ לעיר שלא יודעים ויכשלו
6. שווה להסביר שאת הטעם שההיתר של שינוי לפי הרבה אחרונים לא נוגע לרוצה למכור בשוק  (דאורחים לא יכירו בשינוי ואף על סמך ההודעה אסור דחיישינן שמא ישכח מלהודיע, לשון הפת"ש)
 
7. שווה להסביר שאת הטעם שההיתר של שינוי לפי הרבה אחרונים לא נוגע לרוצה למכור בשוק  (דאורחים לא יכירו בשינוי ואף על סמך ההודעה אסור דחיישינן שמא ישכח מלהודיע, לשון הפת"ש)

גרסה מ־15:09, 25 במאי 2016

הערות

1. הקטגוריה שצריך להפנות אליה היא בשר בחלב (ולא-וחלב)(לדעתי אין טעם להפנות לאיסור והיתר אם זה לא קיים בדף הראשי)

2.אמנם המקור לפת חלבית בדף לו אך לפת בשרית בדף ל עמוד ב (אמנם עיקר הדיון במקור שציינת)

3. הט"ז הוא ביו"ד צז, א שאוסר מדוכה כיוון שהפכה לחלבית/בשרית, ייתכן שהתכוונת שבסימן פח הש"ך בס"ק ב כותב שיש חומרא מיוחדת בחמץ שאסור בפסח להעלותו על השולחן משום דלא בדילי מיניה אינשי בדומה לסברת ערוה"ש שהבאת לקמן

4. הסיבה שיש טקסטים מוקפים בריבוע כיוון שיש רווח בתחילת שורה, אם אתה רוצה לעבור שורה בלי להתחיל פסקה חדשה תרשום בסוף השורה הקודמת<BR/> וכמו שעשיתי בהערה הבאה

5. לגבי מה שכתבת בשם בדי השולחן, מקורו במהרי"ט, וזה לשון ערוה"ש (צז, ז) בזה: "הגאון מהרי"ט ז"ל ... עוד כתב דגלוסקאות הנקראים אלחש"ו אף שיש בהם שומן כדי נתינת טעם מותר שממולאים מיני מתיקה ואין דרך לאוכלם בחלב ע"ש [והביאו הפר"ח סק"א]"
ולדעתי שווה לציין גם את ערוה"ש והפר"ח כמקורות וכן את פת"ש ג שמביא את המהרי"ט

6. שווה להסביר שאת הטעם שההיתר של שינוי לפי הרבה אחרונים לא נוגע לרוצה למכור בשוק (דאורחים לא יכירו בשינוי ואף על סמך ההודעה אסור דחיישינן שמא ישכח מלהודיע, לשון הפת"ש)