הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:אפיית פת חלבית או בשרית"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
(8 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==הערות==
==דבר שידוע בכל העולם שהוא חלבי==
1. הקטגוריה שצריך להפנות אליה היא בשר בחלב (ולא-וחלב)(לדעתי אין טעם להפנות לאיסור והיתר אם זה לא קיים בדף הראשי)
כתוב  שערוה"ש נשאר שם בצ"ע (צז,ח), לע"ד הוא לא נשאר בצ"ע על עצם הדין, שאותו הביא סעיף קודם, אלא רק על הדין הספיציפי של הסוחארקעס שדן בו בסעיף ו+ח האם הוא כמו הדין של המהרי"ט, וזה מכיוון שכמו שציין בסעיף ו, לא ברור שיש הבדל בין חלבי לפרווה למי שאינו בקי, וגם נראה לי שלא ברור לו אם לכולם ידוע שיש כאלו חלביים (כלשונו-"אם נתפרסם לכולם שזהו מחלב"), ולכן גם מנסה בסעיף ח לצרף גם את העובדה שלא מקובל לאכול אותם עם בשר,  כך נלע"ד--[[משתמש:אריה.ג|אריה גרוס]] 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)


2.אמנם המקור לפת חלבית בדף לו אך לפת בשרית בדף ל עמוד ב (אמנם עיקר הדיון במקור שציינת)
==מוכר בשוק==
 
כתוב שיש אחרונים שהחמירו אם רוצה למכור בשוק ונשאר בצ"ע על דין זה והוסיף שנראה שגם השו"ע והרמ"א נראה שחולקים על דין זה. לע"ד דין זה נכנס בדיוק למה שכתב השו"ע "או ששינה צורת הפת שתהא ניכרת שלא יאכל בה בשר, מותר" וכאן כן עלול הקונה לאכול בה בשר (וכפי שכתוב בפנים "'''אפשר''' שאנשים יבואו לשאול מה הבעיה שעשו את הפת בצורה מוזרה, וכך ידעו שזה חלבי")--[[משתמש:אריה.ג|אריה גרוס]] 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)
3. הט"ז הוא ביו"ד צז, א שאוסר מדוכה כיוון שהפכה לחלבית/בשרית, ייתכן שהתכוונת שבסימן פח הש"ך בס"ק ב כותב שיש חומרא מיוחדת בחמץ שאסור בפסח להעלותו על השולחן משום דלא בדילי מיניה אינשי בדומה לסברת ערוה"ש שהבאת לקמן
 
4. הסיבה שיש טקסטים מוקפים בריבוע כיוון שיש רווח בתחילת שורה, אם אתה רוצה לעבור שורה בלי להתחיל פסקה חדשה תרשום בסוף השורה הקודמת<nowiki><BR/></nowiki> וכמו שעשיתי בהערה הבאה
 
5. לגבי מה שכתבת בשם בדי השולחן, מקורו במהרי"ט, וזה לשון ערוה"ש (צז, ז) בזה: "הגאון מהרי"ט ז"ל ... עוד כתב דגלוסקאות הנקראים אלחש"ו אף שיש בהם שומן כדי נתינת טעם מותר שממולאים מיני מתיקה ואין דרך לאוכלם בחלב ע"ש [והביאו הפר"ח סק"א]" <BR/>
ולדעתי שווה לציין גם את ערוה"ש והפר"ח כמקורות
 
6. מאיפה הבאת את ה'צריך עיון' לגבי דבר שידוע כחלבי/בשרי? ערוה"ש שם(צז,ז)רק מסייג זאת שלא יקרה מצב שיגיעו אנשים מחוץ לעיר שלא יודעים ויכשלו
 
7. שווה להסביר שאת הטעם שההיתר של שינוי לפי הרבה אחרונים לא נוגע לרוצה למכור בשוק  (דאורחים לא יכירו בשינוי ואף על סמך ההודעה אסור דחיישינן שמא ישכח מלהודיע, לשון הפת"ש)

גרסה אחרונה מ־07:49, 31 במאי 2016

דבר שידוע בכל העולם שהוא חלבי[עריכת קוד מקור]

כתוב שערוה"ש נשאר שם בצ"ע (צז,ח), לע"ד הוא לא נשאר בצ"ע על עצם הדין, שאותו הביא סעיף קודם, אלא רק על הדין הספיציפי של הסוחארקעס שדן בו בסעיף ו+ח האם הוא כמו הדין של המהרי"ט, וזה מכיוון שכמו שציין בסעיף ו, לא ברור שיש הבדל בין חלבי לפרווה למי שאינו בקי, וגם נראה לי שלא ברור לו אם לכולם ידוע שיש כאלו חלביים (כלשונו-"אם נתפרסם לכולם שזהו מחלב"), ולכן גם מנסה בסעיף ח לצרף גם את העובדה שלא מקובל לאכול אותם עם בשר, כך נלע"ד--אריה גרוס 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)

מוכר בשוק[עריכת קוד מקור]

כתוב שיש אחרונים שהחמירו אם רוצה למכור בשוק ונשאר בצ"ע על דין זה והוסיף שנראה שגם השו"ע והרמ"א נראה שחולקים על דין זה. לע"ד דין זה נכנס בדיוק למה שכתב השו"ע "או ששינה צורת הפת שתהא ניכרת שלא יאכל בה בשר, מותר" וכאן כן עלול הקונה לאכול בה בשר (וכפי שכתוב בפנים "אפשר שאנשים יבואו לשאול מה הבעיה שעשו את הפת בצורה מוזרה, וכך ידעו שזה חלבי")--אריה גרוס 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)