הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:אפיית פת חלבית או בשרית"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ==הערות== 1. הקטגוריה שצריך להפנות אליה היא בשר בחלב (ולא-וחלב)(לדעתי אין טעם להפנות לאיסור והיתר אם זה לא...)
 
 
(16 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
==הערות==
==דבר שידוע בכל העולם שהוא חלבי==
1. הקטגוריה שצריך להפנות אליה היא בשר בחלב (ולא-וחלב)(לדעתי אין טעם להפנות לאיסור והיתר אם זה לא קיים בדף הראשי)
כתוב  שערוה"ש נשאר שם בצ"ע (צז,ח), לע"ד הוא לא נשאר בצ"ע על עצם הדין, שאותו הביא סעיף קודם, אלא רק על הדין הספיציפי של הסוחארקעס שדן בו בסעיף ו+ח האם הוא כמו הדין של המהרי"ט, וזה מכיוון שכמו שציין בסעיף ו, לא ברור שיש הבדל בין חלבי לפרווה למי שאינו בקי, וגם נראה לי שלא ברור לו אם לכולם ידוע שיש כאלו חלביים (כלשונו-"אם נתפרסם לכולם שזהו מחלב"), ולכן גם מנסה בסעיף ח לצרף גם את העובדה שלא מקובל לאכול אותם עם בשר,  כך נלע"ד--[[משתמש:אריה.ג|אריה גרוס]] 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)


2.
==מוכר בשוק==
כתוב שיש אחרונים שהחמירו אם רוצה למכור בשוק ונשאר בצ"ע על דין זה והוסיף שנראה שגם השו"ע והרמ"א נראה שחולקים על דין זה. לע"ד דין זה נכנס בדיוק למה שכתב השו"ע "או ששינה צורת הפת שתהא ניכרת שלא יאכל בה בשר, מותר" וכאן כן עלול הקונה לאכול בה בשר (וכפי שכתוב בפנים "'''אפשר''' שאנשים יבואו לשאול מה הבעיה שעשו את הפת בצורה מוזרה, וכך ידעו שזה חלבי")--[[משתמש:אריה.ג|אריה גרוס]] 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)

גרסה אחרונה מ־07:49, 31 במאי 2016

דבר שידוע בכל העולם שהוא חלבי[עריכת קוד מקור]

כתוב שערוה"ש נשאר שם בצ"ע (צז,ח), לע"ד הוא לא נשאר בצ"ע על עצם הדין, שאותו הביא סעיף קודם, אלא רק על הדין הספיציפי של הסוחארקעס שדן בו בסעיף ו+ח האם הוא כמו הדין של המהרי"ט, וזה מכיוון שכמו שציין בסעיף ו, לא ברור שיש הבדל בין חלבי לפרווה למי שאינו בקי, וגם נראה לי שלא ברור לו אם לכולם ידוע שיש כאלו חלביים (כלשונו-"אם נתפרסם לכולם שזהו מחלב"), ולכן גם מנסה בסעיף ח לצרף גם את העובדה שלא מקובל לאכול אותם עם בשר, כך נלע"ד--אריה גרוס 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)

מוכר בשוק[עריכת קוד מקור]

כתוב שיש אחרונים שהחמירו אם רוצה למכור בשוק ונשאר בצ"ע על דין זה והוסיף שנראה שגם השו"ע והרמ"א נראה שחולקים על דין זה. לע"ד דין זה נכנס בדיוק למה שכתב השו"ע "או ששינה צורת הפת שתהא ניכרת שלא יאכל בה בשר, מותר" וכאן כן עלול הקונה לאכול בה בשר (וכפי שכתוב בפנים "אפשר שאנשים יבואו לשאול מה הבעיה שעשו את הפת בצורה מוזרה, וכך ידעו שזה חלבי")--אריה גרוס 07:49, 31 במאי 2016 (IDT)