הבדלים בין גרסאות בדף "נותן טעם בר נותן טעם (דגים שעלו בקערה)"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
{{סוגיה בבניה}}
{{סוגיה בבניה}}


מה הדין במקרה של נ"ט בר נ"ט = מה הדין של דגים שעלו לתוך קערה בשרית האם מותר לאכול אותם אם חלב?
מה הדין במקרה של נ"ט בר נ"ט = מה הדין בדגים שעלו לתוך קערה בשרית האם מותר לאׂכלם אם חלב?


{{מקורות| |חולין קיא.ב| |הלכות מאכלות אסורות פרק ט. כג|יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צה א|}}
{{מקורות| |חולין קיא.ב| |הלכות מאכלות אסורות פרק ט. כג|יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צה א|}}


== התחלת הסוגיה ==
== הבנת הראשונים את הגמ' ==
נביא את הגמ' ודעות הראשונים איך להבין את המקרה של הגמ'.
נביא את הגמ' ודעות הראשונים איך להבין את המקרה של הגמ'.


== רש"י ==
== רש"י ==
רש"י ([[חולין קי"א.ב]]) '''ד"ה נ"ט בר נ"ט-''' "אם היו מבושלים עם בשר ממש היה אסור לאוכלן בכותח אי נמי מודה שמואל שאסור לאכול חלב רותח בקערה... אבל קערה זו היא עצמה אינה בשר אלא על ידי נותן טעם ואינה כבשר."
מדובר שבישלו בשר בסיר ואחר כך העבירו אותו לקערה, אחרי ניקיון הקערה הכניסו לתוכה דגים שגמרו להיצלות (חמים).  
מדובר שבישלו בשר בסיר ואחר כך העבירו אותו לקערה, אחרי ניקיון הקערה הכניסו לתוכה דגים שגמרו להיצלות (חמים).  
צמצום מחלוקת רב ושמואל.
רש"י (חולין קי"א.ב) '''ד"ה נ"ט בר נ"ט-''' "אם היו מבושלים עם בשר ממש היה אסור לאוכלן בכותח אי נמי מודה שמואל שאסור לאכול חלב רותח בקערה... אבל קערה זו היא עצמה אינה בשר אלא על ידי נותן טעם ואינה כבשר."
=== הבנת ריב"ן ===
=== הבנת ריב"ן ===



גרסה מ־09:45, 3 באפריל 2016

תבנית:סוגיה בבניה

מה הדין במקרה של נ"ט בר נ"ט = מה הדין בדגים שעלו לתוך קערה בשרית האם מותר לאׂכלם אם חלב?

מקורות
בבלי:חולין קיא.ב
רמב"ם:הלכות מאכלות אסורות פרק ט. כג
שולחן ערוך:יורה דעה הלכות בשר בחלב סימן צה א

הבנת הראשונים את הגמ'

נביא את הגמ' ודעות הראשונים איך להבין את המקרה של הגמ'.

רש"י

מדובר שבישלו בשר בסיר ואחר כך העבירו אותו לקערה, אחרי ניקיון הקערה הכניסו לתוכה דגים שגמרו להיצלות (חמים). צמצום מחלוקת רב ושמואל. רש"י (חולין קי"א.ב) ד"ה נ"ט בר נ"ט- "אם היו מבושלים עם בשר ממש היה אסור לאוכלן בכותח אי נמי מודה שמואל שאסור לאכול חלב רותח בקערה... אבל קערה זו היא עצמה אינה בשר אלא על ידי נותן טעם ואינה כבשר."

הבנת ריב"ן

הבנת תוס'

חייב