הבדלים בין גרסאות בדף "מצוות צריכות כוונה"

נוספו 710 בתים ,  16:42, 8 ביולי 2020
שורה 39: שורה 39:


== דעת הרמב"ם ==
== דעת הרמב"ם ==
ה'''רמב"ם''' לגבי תקיעת שופר (שופר ב ד) פוסק שהשומע מהמתעסק לא יצא, כלומר שמצוות צריכות כוונה. מאידך גיסא, לגבי אכילת מצה פסק הרמב"ם (חמץ ומצה ו ג) שאם כפאוהו לאכול מצה יצא ידי חובתו.  
ה'''רמב"ם''' לגבי תקיעת שופר (שופר ב ד) פוסק שהשומע מהמתעסק לא יצא, כלומר שמצוות צריכות כוונה. מאידך גיסא, לגבי אכילת מצה פסק הרמב"ם (חמץ ומצה ו ג) שאם כפאוהו לאכול מצה יצא ידי חובתו.
<BR/>ה'''מגיד משנה''' (שופר ב ד) כתב אפשרות לחלק שבשופר המצווה היא השמיעה ולא התקיעה, ובעצם אין כאן מעשה, ולכן אם אינו מכוון לשם מצווה לא יצא. לעומת זאת באכילת מצה כיון שהוא עושה מעשה, אף אם אינו מכוון לשם מצווה, יצא ידי חובה. אבל המגיד משנה בעצמו לא ניחא ליה בתירוץ זה, והעלה אפשרות שהגירסה הנכונה ברמב"ם שגם במצה לא יצא ידי חובה אם לא כיוון לשם מצווה, שכן לא מצאנו פוסק שמחלק לענין כוונה בין מצוה למצוה.


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==