הבדלים בין גרסאות בדף "כחל"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 115 בתים ,  18:18, 15 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
(הוספת קטגוריות)
(3 גרסאות ביניים של אותו משתמש אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{לשכתב}}
{{לשכתב}}
{{איחוד|כחל|טיוטה:כחל}}
{{מקורות||חולין קט א, חולין צז ב, חולין צד ב, חולין קיא א|||יורה דעה צ}}
{{מקורות||חולין קט א, חולין צז ב, חולין צד ב, חולין קיא א|||יורה דעה צ}}


שורה 119: שורה 120:
   
   
'''ובדיעבד:''' שבישלו בפני עצמו וקרעו שתי וערב וטיחה בכותל יש להתיר.
'''ובדיעבד:''' שבישלו בפני עצמו וקרעו שתי וערב וטיחה בכותל יש להתיר.
'''הרש"ל'''- אוסר אפילו בדיעבד.
'''הרש"ל'''- אוסר אפילו בדיעבד.{{הערה|כ"כ ט"ז בדעתו אך לש"ך לא חולק בזה}}
 


== נושא ו' . עשיית פשטידת כחל. ==
== נושא ו' . עשיית פשטידת כחל. ==
שורה 145: שורה 145:
יש מחמירים שלא לאפות פשטידת כחל עם של בשר בתנור קטן, רק יש להניח אחד בפי התנור  
יש מחמירים שלא לאפות פשטידת כחל עם של בשר בתנור קטן, רק יש להניח אחד בפי התנור  
(ת"ה סי' קפ"ב). וטוב להזהר לכתחילה כי אינו אלא חומרא בעלמא. (ב"י וארוך)
(ת"ה סי' קפ"ב). וטוב להזהר לכתחילה כי אינו אלא חומרא בעלמא. (ב"י וארוך)
נושא ז' . מנהג צליית הכחל לבדו.
==נושא ז' . מנהג צליית הכחל לבדו.==


שו"ע (לעיל) : לכתחילה - קריעה מועטת (רק כדי להסיר את החלב המרובה כי אין האש שורפת אלא חלב מועט, ב"י ע"פ הרמב"ם).  
שו"ע (לעיל) : לכתחילה - קריעה מועטת (רק כדי להסיר את החלב המרובה כי אין האש שורפת אלא חלב מועט, ב"י ע"פ הרמב"ם).  
שורה 199: שורה 199:
   
   
'''מהרש"ל''' – אם נצלה כל צורכו אפילו ללא קריעה כלל מותר לכתחילה לחותכו עם סכין בשרית ואם לא נצלה כל צורכו אז צריך קריעה וכו' לכתחילה.
'''מהרש"ל''' – אם נצלה כל צורכו אפילו ללא קריעה כלל מותר לכתחילה לחותכו עם סכין בשרית ואם לא נצלה כל צורכו אז צריך קריעה וכו' לכתחילה.
נושא י' האם מותר לאכול את הכחל בכלי בשרי ?
==נושא י' האם מותר לאכול את הכחל בכלי בשרי ?==


'''המשך השו"ע סעיף ג'''' - וכן הדין לאכול זה בכלי שאכלו בו זה...
'''המשך השו"ע סעיף ג'''' - וכן הדין לאכול זה בכלי שאכלו בו זה...
שורה 208: שורה 208:
בסעיף ב' הרמ"א אוסר כחל שנצלה עם בשר ללא קריעה וטיחה (כשיטת התוס' והרא"ש) אפילו בדיעבד וא"כ גם לתיתו בכלי עם בשר אחר היה ראוי לאסור אף בדיעבד ?  
בסעיף ב' הרמ"א אוסר כחל שנצלה עם בשר ללא קריעה וטיחה (כשיטת התוס' והרא"ש) אפילו בדיעבד וא"כ גם לתיתו בכלי עם בשר אחר היה ראוי לאסור אף בדיעבד ?  
וצ"ל- שדווקא שבא לצלותו ולא עשה קריעה וכו' יש בו הרבה חלב ולכן אם צלאו עם בשר אחר יאסר הבשר מריבוי החלב שהיה בכחל אך אחרי הצליה רק לכתחילה אסור שמא עדיין נשאר חלב אך בדיעבד סמכינן שהצלייה עצמה שרפה את כל החלב שנשאר
וצ"ל- שדווקא שבא לצלותו ולא עשה קריעה וכו' יש בו הרבה חלב ולכן אם צלאו עם בשר אחר יאסר הבשר מריבוי החלב שהיה בכחל אך אחרי הצליה רק לכתחילה אסור שמא עדיין נשאר חלב אך בדיעבד סמכינן שהצלייה עצמה שרפה את כל החלב שנשאר


== נושא י"א שפוד. ==
== נושא י"א שפוד. ==
391

עריכות

תפריט ניווט