הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 11: | שורה 11: | ||
<BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים. | <BR/>מכיוון שאיסור זה זמני, אין בו איסור הנאה ואין אפשרות להתיר אותו, אפשר ללמוד קל וחומר לשאר איסורים. | ||
מהפסוק "לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ" (דברים יד כא) נלמד שאסור לבשל בשר בחלב | מהפסוק "לֹא תְבַשֵּׁל גְּדִי בַּחֲלֵב אִמּוֹ" (דברים יד כא) נלמד שאסור לבשל בשר בחלב. | ||
יש חידוש בבשר בחלב שהתורה אסרה את העברת הטעמים ביניהם דווקא בדרך של בישול ולכן לא ניתן ללמוד | |||
===שיטת רבי עקיבא=== | ===שיטת רבי עקיבא=== | ||
שורה 20: | שורה 21: | ||
==טעם וממשות== | ==טעם וממשות== | ||
===גוש בנוזל=== | ===גוש בנוזל=== | ||
האיסור הוצא מהתערובת | |||
===נוזלים ובלילה=== | ===נוזלים ובלילה=== | ||
האיסור אינו ניכר ואין כזית בכדי אכילת פרס | |||
==טעם כעיקר בבבשר בחלב== | ==טעם כעיקר בבבשר בחלב== | ||
===בשר בחלב=== | ===בשר בחלב=== |