הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: {{תחרות כתיבה}})
 
שורה 1: שורה 1:
{{תחרות כתיבה}}
{{תחרות כתיבה}}
{{מקורות|חולין ח' ג'|עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט|מגילה ב ג|מאכלות אסורות |יורה דעה צח ב}}
בהלכות תערובות של איסור והיתר, נקבע להלכה שכאשר בתערובת שיש בה איסור תורה והיתר, וטעם האיסור מורגש בהיתר, התערובת אסורה באיסור תורה. [מקורות]
בסוגיא מבוררות הדעות בנוגע למקרה שבו מבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או שהוא אסור מדברי חכמים.

גרסה מ־18:21, 15 במרץ 2016

מקורות
משנה:חולין ח' ג'
בבלי:עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט
ירושלמי:מגילה ב ג
רמב"ם:מאכלות אסורות
שולחן ערוך:יורה דעה צח ב

בהלכות תערובות של איסור והיתר, נקבע להלכה שכאשר בתערובת שיש בה איסור תורה והיתר, וטעם האיסור מורגש בהיתר, התערובת אסורה באיסור תורה. [מקורות] בסוגיא מבוררות הדעות בנוגע למקרה שבו מבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או שהוא אסור מדברי חכמים.