הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{תחרות כתיבה}}
{{תחרות כתיבה}}


{{מקורות|חולין ח' ג'|עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט|מגילה ב ג|מאכלות אסורות |יורה דעה צח ב}}
{{מקורות|חולין ח ג|עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט|נזיר ו א|מאכלות אסורות |יורה דעה צח ב}}


בהלכות תערובות של איסור והיתר, נקבע להלכה שכאשר בתערובת שיש בה איסור תורה והיתר, וטעם האיסור מורגש בהיתר, התערובת אסורה באיסור תורה. [מקורות]
בהלכות תערובות של איסור והיתר, נקבע להלכה שכאשר בתערובת שיש בה איסור תורה והיתר, וטעם האיסור מורגש בהיתר, התערובת אסורה באיסור תורה. [מקורות]
בסוגיא מבוררות הדעות בנוגע למקרה שבו מבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או שהוא אסור מדברי חכמים.
בסוגיא מבוררות הדעות בנוגע למקרה שבו מבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או שהוא אסור מדברי חכמים.
==בשר בחלב לעומת שאר איסורים==
==טעם בלבד==

גרסה מ־18:33, 15 במרץ 2016

מקורות
משנה:חולין ח ג
בבלי:עבודה זרה סז, חולין קח, פסחים מד, זבחים עט
ירושלמי:נזיר ו א
רמב"ם:מאכלות אסורות
שולחן ערוך:יורה דעה צח ב

בהלכות תערובות של איסור והיתר, נקבע להלכה שכאשר בתערובת שיש בה איסור תורה והיתר, וטעם האיסור מורגש בהיתר, התערובת אסורה באיסור תורה. [מקורות] בסוגיא מבוררות הדעות בנוגע למקרה שבו מבחינה הלכתית נשאר רק הטעם של האיסור, האם הטעם אסור מהתורה כמו עיקר האיסור או שהוא אסור מדברי חכמים.

בשר בחלב לעומת שאר איסורים

טעם בלבד