הבדלים בין גרסאות בדף "ויקיסוגיה:ויקיסוגיה"

אין תקציר עריכה
שורה 10: שורה 10:
'''למען הסר ספק''', אין כוונת האתר להוות ולו במעט, איזשהו תחליף ללימוד המסורתי שמדור דור, אלא רק להיות כלי עזר נוסף, שמטרותיו העיקריות הן שתיים:
'''למען הסר ספק''', אין כוונת האתר להוות ולו במעט, איזשהו תחליף ללימוד המסורתי שמדור דור, אלא רק להיות כלי עזר נוסף, שמטרותיו העיקריות הן שתיים:


'''א. מפתח מקורות''' - נושא מאגרי המידע ומיפתוח המקורות נעשה בדורנו, דור של ריבוי ספרים, לדבר נצרך וחיוני בלימוד. כשאדם לומד סוגיה מתעוררות שאלות, ויש צורך להרחיב את היריעה ולחפש בספרים התייחסות. לא תמיד החיפוש הוא פשוט. באתר זה כיון שלומדים רבים כותבים ומרכזים במקום אחד את מה שלמדו וראו בסוגיה, הדבר מאפשר להיעזר אחד בשני במציאת מקורות רלוונטים. בכוחות משותפים יוצרים יצירה תורנית גדולה, שתהווה מאגר מידע בלתי נדלה לכל הספרות התלמודית. <BR/>
'''א. מפתח מקורות''' - הספרות התלמודית היא ים שאין לו סוף. נושא מאגרי המידע ומיפתוח המקורות נעשה בדורנו, דבר נצרך וחיוני לכל לומד. ספרי המתפתחות ומאגרי המידע הקיימים היום הם יעילים, אך מוגבלים, כל אחד עם יתרונותיו וחסרונותיו. אתר זה מציע להשתמש בכלי שהוכח כיעיל בתחומי החול - ידע חברתי (או בשפה המקצועית 'חכמת ההמונים'). כאשר לומדים רבים כותבים ומרכזים במקום אחד את מה שלמדו וראו בסוגיה, ניתן להגיע לכמות גדולה של מקורות, וזאת אף מבלי לפגוע באיכות הכתיבה, לפי שהסוגיות כל הזמן מתעדכנות ומשתפרות על ידי הגולשים. על ידי כך, בכוחות משותפים, יוצרים יצירה תורנית גדולה, שתהווה מאגר מידע בלתי נדלה לכל הספרות התלמודית. <BR/>
יתרון נוסף למפתח המקורות ב'ויקיסוגיה' על פני מפתחות אחרים שאינם מקוונים, שלכל מקור המובא בסוגיה ניתן לעשות קישור למקום המדוייק בספר, על מנת לפתוח וללמוד בו בפנים, וזאת באמצעות אתרים המיועדים לענין זה, כגון [http://hebrewbooks.org/ HebrewBooks] וכד', כך שבקלות ניתן לבדוק האם מה שכתבו בסוגיה הוא מדוייק.
יתרון נוסף למפתח המקורות ב'ויקיסוגיה' על פני מפתחות אחרים שאינם מקוונים, שלכל מקור המובא בסוגיה ניתן לעשות קישור למקום המדוייק בספר, על מנת לפתוח וללמוד בו בפנים, וזאת באמצעות אתרים המיועדים לענין זה, כגון [http://hebrewbooks.org/ HebrewBooks] וכד', כך שבקלות ניתן לבדוק האם מה שכתבו בסוגיה הוא מדוייק.


שורה 20: שורה 20:
*הכותבים באתר יפיקו תועלת בכך שירגילו עצמם לכתיבה תורנית, דבר חשוב כשלעצמו, מה שיכריח אותם גם ללימוד וליבון הסוגיה בצורה מקיפה וכוללת יותר.  
*הכותבים באתר יפיקו תועלת בכך שירגילו עצמם לכתיבה תורנית, דבר חשוב כשלעצמו, מה שיכריח אותם גם ללימוד וליבון הסוגיה בצורה מקיפה וכוללת יותר.  


*כל אחד יכול לעקוב אחר השינויים שנעשו בסוגיה שכתב (כל משתמש העוקב אחר הסוגיה מקבל דוא"ל באופן אוטומטי, על כל שינוי שנעשה בדף הסוגיה), ואם יש צורך הוא אף מגיב לשינוי. הרי שבכך זה מכריח אותו 'לאחוז' כל הזמן בסוגיה, גם כשעבר לסוגיה אחרת, ואף למסכת אחרת, הוא כל הזמן חוזר על הסוגיה, עוקב אחר התפתחותה ומוסיף ללמוד בה.
*כל אחד יכול לעקוב אחר השינויים שנעשו בסוגיה שכתב (כל משתמש העוקב אחר הסוגיה מקבל דוא"ל באופן אוטומטי, על כל שינוי שנעשה בדף הסוגיה), ואם יש צורך הוא אף מגיב לשינוי. היתרון שבכך הוא, שבאופן זה הלומד כל הזמן 'אוחז' בסוגיה, גם כשעבר לסוגיה אחרת, ואף למסכת אחרת, הוא כל הזמן חוזר על הסוגיה, עוקב אחר התפתחותה ומוסיף ללמוד בה.


*מלבד הקישורים החיצוניים באתר לספרים סרוקים, ישנם קישורים פנימיים בין הסוגיות, כך שאם פוסק שמביא ראיה לדין מסויים מסוגיה אחרת, הרי שניתן לקפוץ אליה באמצעות הקישור הפנימי ולבחון יותר לעומק את הראיה. כמו כן ניתן לעבור בין הקישורים הפנימיים כדי להעמיק את הלימוד בסוגיה, באמצעות לימוד בסוגיות שנוגעות באותו ענין.
*מלבד הקישורים החיצוניים באתר לספרים סרוקים, ישנם קישורים פנימיים בין הסוגיות, כך שאם פוסק שמביא ראיה לדין מסויים מסוגיה אחרת, הרי שניתן לקפוץ אליה באמצעות הקישור הפנימי ולבחון יותר לעומק את הראיה. כמו כן ניתן לעבור בין הקישורים הפנימיים כדי להעמיק את הלימוד בסוגיה, באמצעות לימוד בסוגיות שנוגעות באותו ענין.