הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 81: שורה 81:


====שיטת התשובות מיימוניות====
====שיטת התשובות מיימוניות====
אולם, '''המרדכי''' (יבמות כד ב) הביא בשם '''התשובות מיימוניות''' (נשים כה) שהרמב"ם פוסק כדבר השאילתות אליבא דרא"ש, שניתן להוציא אישה מבעלה בעדי כיעור, או בקלא דלא פסיק וראיית הבעל.
אולם, '''המרדכי''' (יבמות כד ב) הביא בשם '''התשובות מיימוניות''' (נשים כה) שהרמב"ם פוסק כדבר השאילתות אליבא דרא"ש, שניתן להוציא אישה מבעלה בעדי כיעור, או בקלא דלא פסיק וראיית הבעל.<BR/>
בדברים אלו נבוכו רבים, ביניהם '''הבית-יוסף''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 ד"ה הנחשד]). '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]) הסביר שהן הרמב"ם והן השאילתות מבינים שדברי רבי מדברים על הבעל ולא על הבועל, בניגוד לדברי ר"ת בתוספות, שסובר שרבי מדבר רק על הבועל. ולעניין זה בלבד השוו התשובות מיימוניות את דברי הרמב"ם לדברי השאילתות. תירוץ זה מעט דחוק, היות ורבי בברייתא אמר שהאישה "תצא", כלומר בעל כורחה. ואילו הרמב"ם הביא את דין רבי ותלה אותו ברצון הבעל. קושיא זו העלה הדרישה עצמו בדבריו, ונדחק מעט בפירושה.
בדברים אלו נבוכו רבים, ביניהם '''הבית-יוסף''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 ד"ה הנחשד]). '''הדרישה''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 א]) הסביר שהן הרמב"ם והן השאילתות מבינים שדברי רבי מדברים על הבעל ולא על הבועל, בניגוד לדברי ר"ת בתוספות, שסובר שרבי מדבר רק על הבועל. ולעניין זה בלבד השוו התשובות מיימוניות את דברי הרמב"ם לדברי השאילתות. תירוץ זה מעט דחוק, היות ורבי בברייתא אמר שהאישה "תצא", כלומר בעל כורחה. ואילו הרמב"ם הביא את דין רבי ותלה אותו ברצון הבעל. קושיא זו העלה הדרישה עצמו בדבריו, ונדחק מעט בפירושה.