הבדלים בין גרסאות בדף "המקדש במלווה"

נוספו 580 בתים ,  12:20, 28 בפברואר 2020
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


כדברי רש"י נראה שסובר גם ה'''רי"ף''' (ב ב) שכותב שאמר לה 'בההיא הנאה דארווחנא לך עד זמן פלוני תתקדשי לי'. ומוסיף הרי"ף שהמקדש במלווה ממש אינה מקודשת כיון שמלווה להוצאה ניתנה ואין המעות נמצאות, אך הנאת מלווה ישנה כרגע שתתקדש בה.
כדברי רש"י נראה שסובר גם ה'''רי"ף''' (ב ב) שכותב שאמר לה 'בההיא הנאה דארווחנא לך עד זמן פלוני תתקדשי לי'. ומוסיף הרי"ף שהמקדש במלווה ממש אינה מקודשת כיון שמלווה להוצאה ניתנה ואין המעות נמצאות, אך הנאת מלווה ישנה כרגע שתתקדש בה.
<BR/>וכן הסכים ה'''רמב"ן''' (ד"ה דארווח).
<BR/>וכן הסכימו ה'''רמב"ן''' (ד"ה דארווח), ה'''רשב"א''' (ד"ה אמר אביי).
 
ה'''רשב"א''' (ד"ה אילימא) הקשה לפירוש רש"י למה אין זו ריבית גמורה כמו שמלוה ארבעה בחמישה, הרי סוף סוף היא מתקדשת ונותנת לו את עצמה יתר על ההלוואה. ותירץ שכיון שאין היא עצמה קנויה לו ממש, אין זו ריבית גמורה אלא אסור משום הערמת ריבית, אך כשקוצץ ארבעה בחמישה ותמורת זה מתרצית להתקדש לו, הרי זו ריבית גמורה.


=== שיטת התוספות ===
=== שיטת התוספות ===