הבדלים בין גרסאות בדף "החייבים בהדלקת נר שבת"

שורה 23: שורה 23:
ראה בספר '''אשל אברהם''' בוצ'ץ' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36229&st=&pgnum=51 (ו)]  
ראה בספר '''אשל אברהם''' בוצ'ץ' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=36229&st=&pgnum=51 (ו)]  
שמסתפק אם יש לאיש חיוב בפני עצמו להדליק (בחדר שמשתמש בו) מעבר לחיוב של האישה להדליק במקום האכילה, והוא עצמו היה נוהג להדליק ואף לברך כשהדליק לפני אשתו. אלא שכתב שראה בספר '''שלחן עצי שטים''' חעלמא (ד) שאין לבעל לברך, אלא אשתו מדלקת ומברכת והוא יוצא בברכתה, וע"ש שלא הכריע בזה. אבל בשו"ת '''רב פעלים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1401&st=&pgnum=286 (ב נ)]  
שמסתפק אם יש לאיש חיוב בפני עצמו להדליק (בחדר שמשתמש בו) מעבר לחיוב של האישה להדליק במקום האכילה, והוא עצמו היה נוהג להדליק ואף לברך כשהדליק לפני אשתו. אלא שכתב שראה בספר '''שלחן עצי שטים''' חעלמא (ד) שאין לבעל לברך, אלא אשתו מדלקת ומברכת והוא יוצא בברכתה, וע"ש שלא הכריע בזה. אבל בשו"ת '''רב פעלים''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1401&st=&pgnum=286 (ב נ)]  
כתב להדיא דיש חיוב על הבעל בחדרו, בנוסף על החיוב העיקרי של האשה להדליק, ואף שאר בני הבית חייבים כל אחד בחדרו. וכתב כן על פי דברי ה'''מגן אברהם''' (יד) שדייק מה'''שלחן ערוך''' ש[[מקום הדלקת נר שבת#הדלקה בשאר החדרים|צריך להדליק גם בשאר החדרים]]. וראה בספר '''בן איש חי''' (נח ב) שכתב שהאיש לא יברך על מה שמדליק במקום השינה, כיון שאשתו מברכת על הנרות שבשולחן. ואין הכרח שחזר בו, שבבן איש חי מיירי שמדליק אחריה.
כתב להדיא דיש חיוב על הבעל בחדרו, בנוסף על החיוב העיקרי של האשה להדליק, ואף שאר בני הבית חייבים כל אחד בחדרו. וכתב כן על פי דברי ה'''מגן אברהם''' (יד) שדייק מה'''שלחן ערוך''' ש[[מקום הדלקת נר שבת#הדלקה בשאר החדרים|צריך להדליק גם בשאר החדרים]]. וראה בספר '''בן איש חי''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14054&st=&pgnum=254 (נח ב)]
שכתב שהאיש לא יברך על מה שמדליק במקום השינה, כיון שאשתו מברכת על הנרות שבשולחן. ואין הכרח שחזר בו, שבבא"ח מדובר שמדליק אחריה, ובזה אינו מברך.


==איש שאינו יוצא בהדלקת אשתו==
==איש שאינו יוצא בהדלקת אשתו==