הבדלים בין גרסאות בדף "הדלקת נרות חנוכה בבית הכנסת"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
שורה 35: | שורה 35: | ||
# מפני אורחים שאין להם בית להדליק בו,{{הערה|ב'''כלבו''' במקום נראה שמוסיף סיבה שהבית יוסף לא כותב במפורש: להוציא את מי שאינם בקיאים ואינם זריזים}} כמו שתיקנו קידוש בבית כנסת משום אורחים שאוכלים ושותים בו {{טור|או"ח|רסט|ראה רס"ט}}. | # מפני אורחים שאין להם בית להדליק בו,{{הערה|ב'''כלבו''' במקום נראה שמוסיף סיבה שהבית יוסף לא כותב במפורש: להוציא את מי שאינם בקיאים ואינם זריזים}} כמו שתיקנו קידוש בבית כנסת משום אורחים שאוכלים ושותים בו {{טור|או"ח|רסט|ראה רס"ט}}. | ||
# כדי לפרסם את הנס בפני כל העם, שזה פרסום הנס גדול כשמברכים את ה' במקהלות. וכן מביא ה'''ריב"ש''' {{מ|קיא}} | # כדי לפרסם את הנס בפני כל העם, שזה פרסום הנס גדול כשמברכים את ה' במקהלות. וכן מביא ה'''ריב"ש''' {{מ|קיא}} | ||
== מקום ההדלקה בבית הכנסת == | == מקום ההדלקה בבית הכנסת == | ||
שורה 65: | שורה 62: | ||
== האם מברכים == | == האם מברכים == | ||
מביא ה'''בית יוסף''' {{טור|או"ח|תרעא|תרע"א}} שמברכים על ההדלקה בבית הכנסת, למרות שזה אינו אלא מנהג, וכן פוסק בשו"ע {{שו"ע|או"ח|תרע"א|תרע"א ז'}}, על פי הראשונים שפוסקים שמברכים על מנהג. | |||
{{ש}} הקשה עליו ה'''שו"ת חכם צבי''' {{מ|סימן פח}}: | {{ש}} הקשה עליו ה'''שו"ת חכם צבי''' {{מ|סימן פח}}: | ||
# השו"ע פסק כרמב"ם שלא מברכים על הלל, כי זה מנהג, אז למה כאן הוא פוסק שמברכים על מנהג?{{הערה|אפילו אם תאמר כמו הריב"ש לעיל שאנחנו מדליקים בבית הכנסת כי אנחנו לא יכולים להדליק בחלון, ולכן בשביל פרסומי ניסא מדליקים בבית הכנסת בברכה - עדיין זה לא חידוש שאנחנו יכולים לחדש מדעתנו}} | # השו"ע פסק כרמב"ם שלא מברכים על הלל, כי זה מנהג, אז למה כאן הוא פוסק שמברכים על מנהג?{{הערה|אפילו אם תאמר כמו הריב"ש לעיל שאנחנו מדליקים בבית הכנסת כי אנחנו לא יכולים להדליק בחלון, ולכן בשביל פרסומי ניסא מדליקים בבית הכנסת בברכה - עדיין זה לא חידוש שאנחנו יכולים לחדש מדעתנו}} |