הבדלים בין גרסאות בדף "בן עיר שהלך לכרך ובן כרך שהלך לעיר"

שורה 37: שורה 37:


כשיטה זו הלכו רוב הראשונים, הלא הם ה'''רשב"א''' (ד"ה אמר רבה), ה'''ריטב"א''' (ד"ה אמר רבא), ה'''ר"ן''' (יט א ד"ה הכי איתא, בדפי הרי"ף ו א), ה'''מאירי''' (ד"ה המשנה הרביעית), '''ר' יהונתן''' (ד"ה בן עיר), '''פסקי רי"ד''' (ד"ה בן עיר), '''ר' עובדיה מברטנורא''' (מגילה ב ג).
כשיטה זו הלכו רוב הראשונים, הלא הם ה'''רשב"א''' (ד"ה אמר רבה), ה'''ריטב"א''' (ד"ה אמר רבא), ה'''ר"ן''' (יט א ד"ה הכי איתא, בדפי הרי"ף ו א), ה'''מאירי''' (ד"ה המשנה הרביעית), '''ר' יהונתן''' (ד"ה בן עיר), '''פסקי רי"ד''' (ד"ה בן עיר), '''ר' עובדיה מברטנורא''' (מגילה ב ג).
<BR/>ויש להעיר שמרש"י משמע, שתלוי הדבר בשהותו '''בפועל''' במקום ולא ב'''דעתו''' היכן להיות, וכפי שכתבו המפרשים ב[[#שיטת הרמב"ם|דעת הרמב"ם]], כן כתב ה'''פרי מגדים''' (משבצות זהב ו) ובשו"ת '''קול גדול''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1256&st=&pgnum=11&hilite= (א)]  
<BR/>ויש להעיר שמרש"י משמע, שתלוי הדבר בשהותו '''בפועל''' במקום ולא ב'''דעתו''' היכן להיות, וכפי שכתבו המפרשים ב[[#שיטת הרמב"ם|דעת הרמב"ם]], כן כתבו ב'''פרי מגדים''' (משבצות זהב ו) ובשו"ת '''קול גדול''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=1256&st=&pgnum=11&hilite= (א)] ובשו"ת '''הר צבי''' (ב קיט).
שלרש"י אין הדבר תלוי אלא בגמר המעשה. אמנם בשו"ת '''וזאת ליהודה''' (אורח חיים יז) כתב שלכל הראשונים העיקר הקובע הוא דעתו דווקא וכמשמעות הרמב"ם ואפושי פלוגתא לא מפשינן.
שלרש"י אין הדבר תלוי אלא בגמר המעשה. אמנם בשו"ת '''וזאת ליהודה''' (אורח חיים יז) כתב שלכל הראשונים העיקר הקובע הוא דעתו דווקא וכמשמעות הרמב"ם ואפושי פלוגתא לא מפשינן.