שיחה:בריה

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגרסה להדפסה אינה נתמכת עוד וייתכן שיש בה שגיאות תיצוג. נא לעדכן את הסימניות בדפדפן שלך ולהשתמש בפעולת ההדפסה הרגילה של הדפדפן במקום זה.

תערובת בריה מין במינו אפשרית?

ערוה"ש (קא, כג) נשאר בצ"ע על שיטת האו"ה איך ייתכן לומר שדין בריה דובר רק על מין במינו, והרי חיה טהורה לא נכנסת בגדרי בריה ואילו חיה טמאה שנתערבה במינה גם חברותיה אסורות...
ונראה לי שערוה"ש מבין שגיד הנשה שהתערב עם גידים אחרים הוי מין באינו מינו וכן אבר מן החי עם איברים שחוטים, שאחרת לא קשה (ערוה"ש אצלנו מפנה למה שכתב בדין בריה שחיה טהורה אינה בריה ובאותו סעיף מופיע שגיד הנשה ואבר מין החי הוו בריה!!) ועדיין קשה לי מנא ליה. --אריה גרוס 18:27, 11 באוגוסט 2016 (IDT)