הבדלים בין גרסאות בדף "ערב פסח שחל בשבת"

אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
<BR/>ובסוף הברייתא כתוב שלא זזו משם עד שקבעו הלכה כמותו, כלומר שצריך לבער מלפני השבת ולשייר מזון שתי סעודות.
<BR/>ובסוף הברייתא כתוב שלא זזו משם עד שקבעו הלכה כמותו, כלומר שצריך לבער מלפני השבת ולשייר מזון שתי סעודות.


== הרי"ף ופרשניו ==
== דעת הרי"ף ==
ה'''רי"ף''' (ה א) הביא דברי ר' אלעזר איש ברתותא, אך הביא בהמשך (טז א) גם את מחלוקת התנאים במשנה וכתב שהלכה כר' אלעזר בר' צדוק לפי שהוא עומד בשיטת ר' אלעזר איש ברתותא.  
ה'''רי"ף''' (ה א) הביא דברי ר' אלעזר איש ברתותא, אך הביא בהמשך (טז א) גם את מחלוקת התנאים במשנה וכתב שהלכה כר' אלעזר בר' צדוק לפי שהוא עומד בשיטת ר' אלעזר איש ברתותא.  
<BR/>המפרשים עמלו כדי להבין כוונתו, שהרי לכאורה ר' אלעזר איש ברתותא ור' אלעזר בר' צדוק אמרו דברים שונים. כך הביא  ה'''ר"ן''' (ד"ה ומיהו) בשם '''רבנו אפרים''' ששאל איך חיבר הרי"ף את דבריהם יחד, והרי הם חלוקים בתרתי, גם בחולין לפי ר' אלעזר איש ברתותא יש לבער את הכל מלפני השבת ולראב"צ בזמנו, כלומר בשבת. וגם בתרומה לפי ר' אלעזר איש ברתותא יש לשייר שתי סעודות, ואילו ראב"צ לא הזכיר שיור כלל.
<BR/>המפרשים עמלו כדי להבין כוונתו, שהרי לכאורה ר' אלעזר איש ברתותא ור' אלעזר בר' צדוק אמרו דברים שונים. כך הביא  ה'''ר"ן''' (ד"ה ומיהו) בשם '''רבנו אפרים''' ששאל איך חיבר הרי"ף את דבריהם יחד, והרי הם חלוקים בתרתי, גם בחולין לפי ר' אלעזר איש ברתותא יש לבער את הכל מלפני השבת ולראב"צ בזמנו, כלומר בשבת. וגם בתרומה לפי ר' אלעזר איש ברתותא יש לשייר שתי סעודות, ואילו ראב"צ לא הזכיר שיור כלל.