הבדלים בין גרסאות בדף "החזרת, הוספת והחלפת הכיסוי בשבת"

שורה 79: שורה 79:


'''גילה את הכיסוי בידיים מבעוד יום שלא ע"מ להחזיר כלל''' – אסור להחזיר לכו"ע.
'''גילה את הכיסוי בידיים מבעוד יום שלא ע"מ להחזיר כלל''' – אסור להחזיר לכו"ע.
'''גילה את הכיסוי בידיים מבעוד יום ע"מ להחזירו רק משחשיכה''' – לרמב"ם, סמ"ג, סמ"ק, תרומה וב"י אסור שהרי לא הותר אלא בנתגלה משחשיכה. ואף לתוס' שהתיר בגילה מבעוד יום, זהו דווקא כשדעתו להחזיר קודם חשיכה ושכח, אבל הסירו ע"מ להחזירו משחשיכה אסור. ולד' הב"ח והדרישה כן היא גם דעת הרא"ש. אבל לדעת הרא"ש [לפי פשט הגירסה שלפנינו] מותר.
'''גילה את הכיסוי בידיים מבעוד יום ע"מ להחזירו רק משחשיכה''' – לרמב"ם, סמ"ג, סמ"ק, תרומה וב"י אסור שהרי לא הותר אלא בנתגלה משחשיכה. ואף לתוס' שהתיר בגילה מבעוד יום, זהו דווקא כשדעתו להחזיר קודם חשיכה ושכח, אבל הסירו ע"מ להחזירו משחשיכה אסור. ולד' הב"ח והדרישה כן היא גם דעת הרא"ש. אבל לדעת הרא"ש [לפי פשט הגירסה שלפנינו] מותר.