הבדלים בין גרסאות בדף "זמן ספירת העומר"

←‏באיזה שלב בתפילה: דברי המור וקציעה, [עיי"ש]
(←‏באיזה שלב בתפילה: דברי המור וקציעה, [עיי"ש])
שורה 60: שורה 60:
דעת ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב), שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה.  
דעת ה'''מעשה רב''' {{מקור}} ו'''כף החיים''' (תפט קב), שיש לספור אחרי עלינו לשבח, כדי שלא להפסיק בסדר התפילה.  
<BR/>לעומת זאת ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
<BR/>לעומת זאת ה'''משנה ברורה''' [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%A8%D7%94_%D7%A2%D7%9C_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%97_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%AA%D7%A4%D7%98#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_%D7%90 (ב)] כתב שסופרים לפני "עלינו לשבח", מפני שבכלל דין "תמימות" הוא להקדים כמה שאפשר את הספירה.  
<BR/>על פי סברה זו, כתב ה'''מור וקציעה''' {{מקור}} שמה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שבדורות קודמים היו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור, ומנהג זה נותר גם בימינו כשמתפללים בלילה. מדבריו משמע שמן הראוי לספור לפני ערבית, אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".
<BR/>ב'''מור וקציעה''' {{היברובוקס|7921|100|תפט}} כתב שהיה מן הראוי לספור לפני ערבית, ומה שסופרים לאחר ערבית ולא לפניה הוא מכיוון שהיו מתפללים ערבית מבעוד יום ורק לאחר התפילה אפשר היה לספור. אולם ה'''חק יעקב''' {{מקור}} כתב שמדינא צריך להקדים ק"ש ותפילה לספירה, מפני ש"תדיר קודם".


==ספירת העומר בליל הסדר שני של גלויות==
==ספירת העומר בליל הסדר שני של גלויות==
501

עריכות