הבדלים בין גרסאות בדף "זמן ספירת העומר"

שורה 65: שורה 65:
{{להשלים|פסקה=כן}}
{{להשלים|פסקה=כן}}
הריעב"ץ בספריו '''מור וקציעה''' {{היברובוקס|7921|101|תפט}} ו'''שאילת יעב"ץ''' {{היברובוקס|1408|225|ב פג}} הרבה להשיג על מה שכתב בספר '''חמדת הימים''' שיש לספור העומר בחו"ל בליל יום טוב שני של גליות אחר גמר כל הסדר, וכתב על זה הריעב"ץ שהוא נגד הדין שאסור לאכול משהגיע זמן הספירה עד שיספור תחילה.
הריעב"ץ בספריו '''מור וקציעה''' {{היברובוקס|7921|101|תפט}} ו'''שאילת יעב"ץ''' {{היברובוקס|1408|225|ב פג}} הרבה להשיג על מה שכתב בספר '''חמדת הימים''' שיש לספור העומר בחו"ל בליל יום טוב שני של גליות אחר גמר כל הסדר, וכתב על זה הריעב"ץ שהוא נגד הדין שאסור לאכול משהגיע זמן הספירה עד שיספור תחילה.
<BR/>והרחיד"א בספרו '''ברכי יוסף''' {{היברובוקס|7626|207|תפט ה}}, אחר שמביא שראה "מדקדקים" שסופרים העומר אחר כל הסדר "ונותנים טעם נכון על דרך האמת, ונראין הדברים", כתב: "אך מה נעשה דלפי הדין אסור לאכול עד שיספור, ומה גם דבכל אורך הסדר קרוב שישכח מלספור". ובספרו '''מחזיק ברכה''' {{היברובוקס|9191|197|תפט ב}} מביא שכן כתב בכתבי '''הרמ"ע מפאנו''' שלא לספור העומר עד אחר הסדר, אבל בשם '''רבי שלום שרעבי''' מביא שיש לספור העומר אחר תפילת ערבית.
<BR/>והרחיד"א בספרו '''ברכי יוסף''' {{היברובוקס|7626|207|תפט ה}}, אחר שמביא שראה "מדקדקים" שסופרים העומר אחר כל הסדר "ונותנים טעם נכון על דרך האמת, ונראין הדברים", כתב: "אך מה נעשה דלפי הדין אסור לאכול עד שיספור, ומה גם דבכל אורך הסדר קרוב שישכח מלספור". ובספרו '''מחזיק ברכה''' {{היברובוקס|9191|197|תפט ב}} מביא שכן כתב בכתבי '''הרמ"ע מפאנו''' שלא לספור העומר עד אחר הסדר, אבל בשם '''רבי שלום שרעבי''' מביא שיש לספור העומר אחר תפילת ערבית. ובספרו '''שו"ת חיים שאל''' {{היברובוקס|821|197|ב י ב}} הוסיף עוד שכן כתב '''מהר"ם זכות''' בסידורו כת"י בשם בעל '''מצת שמורים''' לעשות כל הסדר עד גמירא ואח"כ לספור העומר, ומסיק שכן יש לנהוג כהרמ"ע והרמ"ז ובעל מצת שמורים.


[[קטגוריה:ספירת העומר]]
[[קטגוריה:ספירת העומר]]
501

עריכות