הבדלים בין גרסאות בדף "טעם כעיקר - דאורייתא או דרבנן"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 49: שורה 49:
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
<BR/>כך כתבו '''תוס'''' (ד"ה דחדוש הוא, חולין קח א), '''המאירי''' (בית הבחירה, פסחים מד ב), רא"ה  
===עוף בחלב===
===עוף בחלב===
'''הרמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים.
'''רמ"א''' (תורת חטאת פה יג) כתב על פי האיסור והיתר (הארוך, לז ה ט) שבגלל שטעם כעיקר דאורייתא יש להחמיר, למרות שאיסור עוף בחלב מדברי חכמים.


'''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב.
'''ט"ז''' (צח ה) הסביר שבאיסור בשר בחלב חכמים עשו חיזוק לדברים, ולכן באיסור עוף בחלב חכמים החמירו כשיש ספק שמא יטעה בבשר בחלב.