הבדלים בין גרסאות בדף "קריאה בשטרי הדיוטות בשבת"

שורה 89: שורה 89:


לעומת זאת מדברי ה'''רשב"א''' בתשובה (א תשעב) עולה שמותר לקרוא בספרי חכמות, וכן הוא מפורש בדבריו שם (ז, רפח), ששטרי הדיוטות אינם אלא מזכרת חובותיו, אבל ספרי חכמה מותר, וכתב שכן הורה הרמב"ן. וכן כתב ב'''אגור''' (תקח) בשמם. ובספר '''אהל מועד''' (שער השבת ו ו) כתב כן גם בשם ספר התרומה.
לעומת זאת מדברי ה'''רשב"א''' בתשובה (א תשעב) עולה שמותר לקרוא בספרי חכמות, וכן הוא מפורש בדבריו שם (ז, רפח), ששטרי הדיוטות אינם אלא מזכרת חובותיו, אבל ספרי חכמה מותר, וכתב שכן הורה הרמב"ן. וכן כתב ב'''אגור''' (תקח) בשמם. ובספר '''אהל מועד''' (שער השבת ו ו) כתב כן גם בשם ספר התרומה.
וב'''שלחן ערוך''' (שז יז) הביא בסתם את הדעה האוסרת, והוסיף שיש מי שמתיר. ומשמע מזה שדעתו לאסור.
<BR/>אבל הרבה אחרונים כתבו שהמנהג להקל. כן כתב ה'''לבוש''' (יז) וה'''גר"ז''' (לא) וכן הכריע ה'''משנה ברורה''' (סה). וכן נראית דעת ה'''תפארת ישראל''' על המשניות (שבת כג ב ט).


==מניית פרפראות ואורחים==
==מניית פרפראות ואורחים==