הבדלים בין גרסאות בדף "לימוד תורה ונישואין"

שורה 10: שורה 10:




== ב. הא לן הא להו</br> ==
== ב. הא לן הא להו ==


הגמרא (שם) בתחילה מביאה ברייתא בה כתוב שאדם צריך ללמוד תורה ורק לאחר מכן לישא אשה, אמנם אם הוא לא יכול להיות בלא אשה, ישא אשה ואח"כ ילמד תורה. אחר כך הגמרא מביאה הלכה מדברי שמואל שאדם צריך לישא אשה ואח"כ ללמוד תורה, ואילו רבי יוחנן לכאורה חולק וסובר שצריך קודם כל ללמוד תורה ואח"כ לישא אשה. </br>
הגמרא (שם) בתחילה מביאה ברייתא בה כתוב שאדם צריך ללמוד תורה ורק לאחר מכן לישא אשה, אמנם אם הוא לא יכול להיות בלא אשה, ישא אשה ואח"כ ילמד תורה. אחר כך הגמרא מביאה הלכה מדברי שמואל שאדם צריך לישא אשה ואח"כ ללמוד תורה, ואילו רבי יוחנן לכאורה חולק וסובר שצריך קודם כל ללמוד תורה ואח"כ לישא אשה. </br>
שורה 40: שורה 40:
שיטת ר"י הזקן </br>
שיטת ר"י הזקן </br>
הר"י הזקן (קידושין כט ע"ב) מסביר שבני בבל יצרם מתגבר עליהם, ולכן ישאו אשה תחילה ואח"כ ילמדו תורה. אמנם בני א"י, מתוך שהם חפצים בתורה, אין יצרם מתגבר עליהם ולכן ילמדו תורה ואח"כ ישאו אשה. [הדיון הוא אך ורק על נושא היצר].
הר"י הזקן (קידושין כט ע"ב) מסביר שבני בבל יצרם מתגבר עליהם, ולכן ישאו אשה תחילה ואח"כ ילמדו תורה. אמנם בני א"י, מתוך שהם חפצים בתורה, אין יצרם מתגבר עליהם ולכן ילמדו תורה ואח"כ ישאו אשה. [הדיון הוא אך ורק על נושא היצר].
לכאורה מדוע בעיית היצר נפתרת בא"י? מסביר המקנה  (בחידושיו על הגמרא שם) שבא"י ישנה קדושה וחכמה ולכן יש יותר יכולת להתגבר על היצר מאשר בחוץ לארץ .  
לכאורה מדוע בעיית היצר נפתרת בא"י? מסביר המקנה  (בחידושיו על הגמרא שם) שבא"י ישנה קדושה וחכמה ולכן יש יותר יכולת להתגבר על היצר מאשר בחוץ לארץ .
 
 


== ג. האם מצוות נישואין  דוחה תלמוד תורה ==
== ג. האם מצוות נישואין  דוחה תלמוד תורה ==
62

עריכות