הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 2 בתים ,  16:37, 29 באפריל 2022
שורה 367: שורה 367:
יש שנהגו לעשות קריאת זכור מיוחדת לנשים, שישמעו את פרשת זכור מתוך ספר תורה ('''מנח"י''' ט סח), ומכל מקום כותב שיקראו ללא ברכה כי לפי חלק מהדעות נשים פטורות.  
יש שנהגו לעשות קריאת זכור מיוחדת לנשים, שישמעו את פרשת זכור מתוך ספר תורה ('''מנח"י''' ט סח), ומכל מקום כותב שיקראו ללא ברכה כי לפי חלק מהדעות נשים פטורות.  


ומכיון שה'''שו"ע''' פסק שיש חיוב בעשרה, נכון במיוחד שיהיו שם עשרה גברים, כדי שיהיה במניין, ושלא יוציאו סתם ספר תורה ('''הליכות בת ישראל''' כב הערה ג, בשם '''הרב אלישיב'''), אך ב'''חזון עובדיה''' התיר להוציא ס"ת לקריאה (https://olamot.net/sites/default/files/pdfimages/94_13.png דיני קריאת ארבע פרשיות ג).
ומכיון שה'''שו"ע''' פסק שיש חיוב בעשרה, נכון במיוחד שיהיו שם עשרה גברים, כדי שיהיה במניין, ושלא יוציאו סתם ספר תורה ('''הליכות בת ישראל''' כב הערה ג, בשם '''הרב אלישיב'''), אך ב'''חזון עובדיה''' התיר להוציא ס"ת לקריאה ([https://olamot.net/sites/default/files/pdfimages/94_13.png דיני קריאת ארבע פרשיות ג]).


יש שכתבו, שבמקום שלא נהגו לעשות זאת, עדיף שלא יעשו קריאה במיוחד לנשים{{הערה|'''מנח"י''' שם. '''שו"ת קניין תורה''' ח"ז נז. '''שו"ת שרגא המאיר''' ח"ו קטז, וראה את הדעות [https://olamot.net/sites/default/files/pdfimages/94_14.png בפסקי תשובות] תרפה}}.
יש שכתבו, שבמקום שלא נהגו לעשות זאת, עדיף שלא יעשו קריאה במיוחד לנשים{{הערה|'''מנח"י''' שם. '''שו"ת קניין תורה''' ח"ז נז. '''שו"ת שרגא המאיר''' ח"ו קטז, וראה את הדעות [https://olamot.net/sites/default/files/pdfimages/94_14.png בפסקי תשובות] תרפה}}.
553

עריכות