הבדלים בין גרסאות בדף "חובת קידוש בשבת ויום טוב"

מתוך ויקיסוגיה
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(התחלתי בטעות לפני אישור. מקווה שזה בסדר)
שורה 1: שורה 1:
{{תחרות הכתיבה}}
{{תחרות כתיבה}}
{{מקורות|שמות כ, ז|פסחים קו, א||רמב"ם זמנים שבת, כט|אורח חיים רע א-ג}}
{{מקורות|שמות כ, ז|פסחים קו, א||רמב"ם זמנים שבת, כט|אורח חיים רע א-ג}}
מקור וטעם לחיוב הקידוש בשבת, חשיבותו ובמה מקדשים.
מקור וטעם לחיוב הקידוש בשבת, חשיבותו ובמה מקדשים.

גרסה מ־16:35, 13 בפברואר 2022

מקורות
משנה:שמות כ, ז
בבלי:פסחים קו, א
רמב"ם:רמב"ם זמנים שבת, כט
שולחן ערוך:אורח חיים רע א-ג

מקור וטעם לחיוב הקידוש בשבת, חשיבותו ובמה מקדשים.

מקור החיוב להדלקת נר שבת

מצוות הקידוש בשבת וביום טוב הינה מן התורה. חובה זאת נלמדת לשיטתו מהפסוק "זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ" (שמות כ, ז) שמשם נלמדת נלמדת מצוות "קידוש השבת בדברים".

לפי שיטת רש"י הקידוש על היין אף הוא מן התורה, וכפי שהתלמוד בבלי לומד מפסוק זה "זוכרהו על היין" (פסחים, קו, א)

לשיטת הרמב"ם (זמנים שבת, כט) הקידוש על היין הוא רק מדרבנן.