112
עריכות
(תיקון) |
(תיקון) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
במשנה ובגמרא לכאורה לא מבואר להדיא באיזה מקום יש להדליק נר של שבת. | במשנה ובגמרא לכאורה לא מבואר להדיא באיזה מקום יש להדליק נר של שבת. | ||
אך למעשה עיקר הענין מתבהר קצת בגמרא [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=25b&format=pdf (שבת כ"ה ב')] במה שאמרו "הדלקת נר בשבת חובה" | אך למעשה עיקר הענין מתבהר קצת בגמרא [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=25b&format=pdf (שבת כ"ה ב')] במה שאמרו "הדלקת נר בשבת חובה" כהבהרה לכך שאיכפת לנו כל כך במצוות הדלקת הנר עד שאנו גוזרים (לפי רבי ישמעאל) שלא להדליק בעיטרן שמא מתוך שריחו רע יניחנו ויצא. '''רש"י''' (שם ד"ה חובה) ביאר כוונת הדברים שחובת הדלקת נר שבת היא מפני שאין סעודה חשובה אלא במקום אור. ולפי"ז נראה שעיקר מקום ההדלקה הוא במקום שסועד את סעודת השבת. גם מדברי '''תוספות''' [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=2&daf=25b&format=pdf (שם ד"ה הדלקת וד"ה חובה)] שפירשו דברי הגמרא הנ"ל שהחובה היא לסעוד במקום הנר, משום עונג שבת, מבואר דההדלקה צריכה להיות במקום שסועד, וכן הבין בדבריהם ה'''בית יוסף''' (אורח חיים רעג). | ||
ב'''רמב"ם''' לא נזכר מקום ההדלקה, אמנם גם מתוך דבריו שכתב שהדלקת הנר היא משום עונג שבת, כלומר שיהיה לו אור בסעודה, מתבאר דמקום ההדלקה צריך להיות במקום שבו סועד את סעודת השבת. | ב'''רמב"ם''' לא נזכר מקום ההדלקה, אמנם גם מתוך דבריו שכתב שהדלקת הנר היא משום עונג שבת, כלומר שיהיה לו אור בסעודה, מתבאר דמקום ההדלקה צריך להיות במקום שבו סועד את סעודת השבת. |
עריכות