הבדלים בין גרסאות בדף "חתיכה הראויה להתכבד"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
{{קטגוריה איסור והיתר}}
{{קטגוריה איסור והיתר}}
{{מקורות : חולין (צ"ו ב). ע"ז (ע"ד א). הרמב"ם (פר' ט"ז מהל' מא"א ה"ג-ו'). יבמות דף (פא ב). הרא"ש (חולין פ"ז סימן לו). תורת חטאת כלל מ'-מג'. יו"ד טור ב"י סימן ק"א. }}
{{מקורות : חולין (צ"ו ב). ע"ז (ע"ד א). הרמב"ם (פר' ט"ז מהל' מא"א ה"ג-ו'). יבמות דף (פא ב). הרא"ש (חולין פ"ז סימן לו). תורת חטאת כלל מ'-מג'. יו"ד טור ב"י סימן ק"א. }}
{{ תוכן ענינים :
{{ תוכן ענינים :
א .מקור הדין חהר"ל אינה בטילה והגדרתה.
א .מקור הדין חהר"ל אינה בטילה והגדרתה.
שורה 9: שורה 10:
ה .חהר"ל מדרבנן.}}
ה .חהר"ל מדרבנן.}}


חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :
'''חתיכה הראויה להתכבד (חהר"ל) :'''


חז"ל למדו שכאשר ישנה חתיכה שהיא אסורה ואילו היא היתה מותרת היינו מכבדים בה את אורחינו, חתיכה זו אינה בטילה בחתיכות אחרות ונחשבת כאותן דברים שאינם בטלים .
חז"ל למדו שכאשר ישנה חתיכה שהיא אסורה ואילו היא היתה מותרת היינו מכבדים בה את אורחינו, חתיכה זו אינה בטילה בחתיכות אחרות ונחשבת כאותן דברים שאינם בטלים .
שורה 18: שורה 19:


  חולין (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
  חולין (צ"ו:) "וכן חתיכה של נבלה, וכן חתיכה של דג טמא שנתבשלה עם החתיכות,  
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".
בזמן שמכירן – בנותן טעם ואם לאו - כולן אסורות, והרוטב בנותן טעם".


הגמ' דנה מדוע כל החתיכות אסורות כאשר אינו מכיר את חתיכת האיסור
הגמ' דנה מדוע כל החתיכות אסורות כאשר אינו מכיר את חתיכת האיסור