הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 41: שורה 41:
כך פוסק '''בה"ג''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=33538&st=&pgnum=284 (לב, הלכות מיאון)].
כך פוסק '''בה"ג''' [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=33538&st=&pgnum=284 (לב, הלכות מיאון)].
===שאילתות דרב אחאי===
===שאילתות דרב אחאי===
'''רב אחאי גאון''' בשאילתות (בלק, קלד), אומר שאם יש דבר מכוער וקלא דלא פסיק מוציאים בין מהבעל ובין מהבועל. שיטה זו נראית לכאורה תמוהה מאוד, ונגד כל מהלך הגמרא שראינו. '''ר"ת''' '''והרא"ש''' חולקים בביאור דברי השאילתות ונציג כעת את גישותיהם.
'''רב אחאי גאון''' בשאילתות [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=21680&st=&pgnum=89 (פנחס, קנב)], אומר שאם יש דבר מכוער וקלא דלא פסיק מוציאים בין מהבעל ובין מהבועל. שיטה זו נראית לכאורה תמוהה מאוד, ונגד כל מהלך הגמרא שראינו. '''ר"ת''' '''והרא"ש''' חולקים בביאור דברי השאילתות ונציג כעת את גישותיהם.
====ר"ת אליבא דהשאילתות====
====ר"ת אליבא דהשאילתות====
'''ר"ת''' (הובא ברא"ש ובבית יוסף. לא מופיע בספר הישר). סובר אליבא דרב אחאי גאון, שכשרב כשהוא אומר "ובעדים" הוא מתכוון לעדי דבר מכוער. הברייתא תועמד כשיטת רבי, שמוציא אישה מבעלה אפילו רק בראיית הבעל את הדבר המכוער.  
'''ר"ת''' (הובא ברא"ש ובבית יוסף. לא מופיע בספר הישר). סובר אליבא דרב אחאי גאון, שכשרב כשהוא אומר "ובעדים" הוא מתכוון לעדי דבר מכוער. הברייתא תועמד כשיטת רבי, שמוציא אישה מבעלה אפילו רק בראיית הבעל את הדבר המכוער.