הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:מצווה בו יותר מבשלוחו"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 34: שורה 34:
וה'''מנחת אשר''' מתרץ (מד ס"ק ב) באופן אחר, שאומנם ה'''ר"ן''' סובר שקידושין הם מצווה, אך מצווה קיומית ולא חיובית, ומסתבר שהכלל נאמר רק לגבי מצוות חיוביות.
וה'''מנחת אשר''' מתרץ (מד ס"ק ב) באופן אחר, שאומנם ה'''ר"ן''' סובר שקידושין הם מצווה, אך מצווה קיומית ולא חיובית, ומסתבר שהכלל נאמר רק לגבי מצוות חיוביות.


ואף המאירי שיטה לא נודע למי (קידושין מא א) והקרבן נתנאל (על הרא"ש פרק שני א) סוברים שאין האישה מצוות על מצוות פריה ורבייה, מכל מקום המצווה נעשית על ידה, שמסייעת לבעל לעשות את המצווה.
ואף ה'''מאירי''' '''שיטה לא נודע למי''' (קידושין מא א) וה'''קרבן נתנאל''' (על הרא"ש פרק שני א) סוברים שאין האישה מצוות על מצוות פריה ורבייה, מכל מקום המצווה נעשית על ידה, שמסייעת לבעל לעשות את המצווה.


'''סיכום'''
'''סיכום'''