הבדלים בין גרסאות בדף "שוק באישה ערווה"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
בוחן ובודק (שיחה | תרומות) מ (←שיקולים נוספים) |
בוחן ובודק (שיחה | תרומות) |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
==למה הדין שייך: לקריאת שמע או לאיסור הסתכלות== | ==למה הדין שייך: לקריאת שמע או לאיסור הסתכלות== | ||
בגמרא הנ"ל מופיעות ארבע מימרות מאמוראים שונים, זו לצד זו: "טפח באשה ערוה... שוק באשה ערוה... קול | בגמרא הנ"ל מופיעות ארבע מימרות מאמוראים שונים, זו לצד זו: "טפח באשה ערוה... שוק באשה ערוה... קול באשה ערוה... שער באשה ערווה".{{הערה|שני הדינים האחרונים נלמדים מפסוקים בשיר השירים.}} | ||
מתחילת הסוגיא נראה שהיא אינה עוסקת באיסור הסתכלות, אלא בעניין אמירת דברים שבקדושה מול ערווה: | מתחילת הסוגיא נראה שהיא אינה עוסקת באיסור הסתכלות, אלא בעניין אמירת דברים שבקדושה מול ערווה: | ||
שורה 113: | שורה 113: | ||
מדברי '''הפרי מגדים''', נראה שלדעתו אף השוק אינו תלוי במנהג המקום{{הערה|משבצות זהב סימן עה אות א.}}. | מדברי '''הפרי מגדים''', נראה שלדעתו אף השוק אינו תלוי במנהג המקום{{הערה|משבצות זהב סימן עה אות א.}}. | ||
וכן כתבו '''החיי אדם''' ו'''המשנה ברורה''': "אבל זרועותיה ושוקה, אפילו רגילין לילך מגולה כדרך הפרוצות אסור".{{חיי אדם כלל ד סעיף ב, משנה ברורה סימן עה סעיף קטן ב.}} | וכן כתבו '''החיי אדם''' ו'''המשנה ברורה''': "אבל זרועותיה ושוקה, אפילו רגילין לילך מגולה כדרך הפרוצות אסור".{{הערה|חיי אדם כלל ד סעיף ב, משנה ברורה סימן עה סעיף קטן ב.}} | ||
וכתב '''הדברי יציב'''{{הערה|אבן העזר סימן לז.}}: | וכתב '''הדברי יציב'''{{הערה|אבן העזר סימן לז.}}: |