הבדלים בין גרסאות בדף "שוק באישה ערווה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 4: שורה 4:


==למה הדין שייך: לקריאת שמע או לאיסור הסתכלות==
==למה הדין שייך: לקריאת שמע או לאיסור הסתכלות==
בגמרא הנ"ל מופיעות ארבע מימרות מאמוראים שונים, זו לצד זו: "טפח באשה ערוה... שוק באשה ערוה... קול באישה ערוה... שער באשה ערווה".{{הערה|שני הדינים האחרונים נלמדים מפסוקים בשיר השירים.}}
בגמרא הנ"ל מופיעות ארבע מימרות מאמוראים שונים, זו לצד זו: "טפח באשה ערוה... שוק באשה ערוה... קול באשה ערוה... שער באשה ערווה".{{הערה|שני הדינים האחרונים נלמדים מפסוקים בשיר השירים.}}


מתחילת הסוגיא נראה שהיא אינה עוסקת באיסור הסתכלות, אלא בעניין אמירת דברים שבקדושה מול ערווה:
מתחילת הסוגיא נראה שהיא אינה עוסקת באיסור הסתכלות, אלא בעניין אמירת דברים שבקדושה מול ערווה:
שורה 113: שורה 113:
מדברי '''הפרי מגדים''', נראה שלדעתו אף השוק אינו תלוי במנהג המקום{{הערה|משבצות זהב סימן עה אות א.}}.
מדברי '''הפרי מגדים''', נראה שלדעתו אף השוק אינו תלוי במנהג המקום{{הערה|משבצות זהב סימן עה אות א.}}.


וכן כתבו '''החיי אדם''' ו'''המשנה ברורה''': "אבל זרועותיה ושוקה, אפילו רגילין לילך מגולה כדרך הפרוצות אסור".{{חיי אדם כלל ד סעיף ב, משנה ברורה סימן עה סעיף קטן ב.}}
וכן כתבו '''החיי אדם''' ו'''המשנה ברורה''': "אבל זרועותיה ושוקה, אפילו רגילין לילך מגולה כדרך הפרוצות אסור".{{הערה|חיי אדם כלל ד סעיף ב, משנה ברורה סימן עה סעיף קטן ב.}}


וכתב '''הדברי יציב'''{{הערה|אבן העזר סימן לז.}}:
וכתב '''הדברי יציב'''{{הערה|אבן העזר סימן לז.}}: