48
עריכות
(יצירת דף עם התוכן "{{תחרות כתיבה}} משפט פתיחה: הסיבה לאיסור חלב נכרי והאם האיסור נוהג תמיד או שתלוי במציאות מ...") |
|||
| שורה 11: | שורה 11: | ||
הטעם להלכה: | הטעם להלכה: | ||
נחלקו פוסקים האם האמוראים שאמרו את הטעמים השונים חולקים אחד על השני, או שמסכימים ביניהם וכל אחד אמר טעם אחר. הנפק"מ היא שהיום אין חוששים לגילוי, כלומר, שמא שתה נחש ממשקה העומד ללא השגחה{ לילה או תמיד}, כיוון שאין נחשים מצויים בינינו | נחלקו פוסקים האם האמוראים שאמרו את הטעמים השונים חולקים אחד על השני, או שמסכימים ביניהם וכל אחד אמר טעם אחר. התוספות (עבודה זרה, ל"ט ע"ב) והרדב"ז (חלק ד' אלף קמ"ז) סוברים שהטעמים אינם חלוקים ושניהם נפסקו להלכה. ואילו הפני משה על הירושלמי {?} סובר שהטעמים חלוקים. הנפק"מ היא שהיום אין חוששים לגילוי, כלומר, שמא שתה נחש ממשקה העומד ללא השגחה{ לילה או תמיד}, כיוון שאין נחשים מצויים בינינו כמו שמבואר בשו"ע (או"ח סימן רע"ב{?}). | ||
מצבים בהם אין חשש להחלפת חלב טהור בחלב טמא: | |||
בראשונים מובאים שני מצבים בהם אין חשש להחלפת חלב טהור בחלב טמא, ודנו הראשונים האם החלב יהיה מותר. | |||
עריכות