10,098
עריכות
| שורה 85: | שורה 85: | ||
<BR/>וב'''דרישה''' (ב ד"ה כתב ב"י על השבלי לקט) כתב לתרץ שהוא משום היכר לאותם שנאסרו במלאכה, שאם יראו שאותו הנר שהדליקו מותר לכבותו ולטלטלו, יהיו סבורים שגם הם מותרים במלאכה. | <BR/>וב'''דרישה''' (ב ד"ה כתב ב"י על השבלי לקט) כתב לתרץ שהוא משום היכר לאותם שנאסרו במלאכה, שאם יראו שאותו הנר שהדליקו מותר לכבותו ולטלטלו, יהיו סבורים שגם הם מותרים במלאכה. | ||
<BR/>וה'''מגן אברהם''' (כז) כתב דהאור זרוע לשיטתו אזיל דקבלה בטעות שמה קבלה, ולכן הוקצה הנר למצוותו, וכיון שהוקצה לבעלים הוקצה לכל, ואף מי שלא נאסר במלאכה, אסור. וכתב דמ"מ [[להדליק ממנו נר חנוכה]] שרי לאותם שלא נאסרו במלאכה, כיון ששניהם מצוה, א"נ הדלקה מנר לנר לא חשיב שימוש ד[[שלהבת אין בה ממש]]. והסכים לדבריו וב'''ביאור הגר"א''' (ד"ה וי"א שאותו). וגם ה'''משנה ברורה''' (נז) הכריע כדבריו וכתב להקל במקום מצוה. | <BR/>וה'''מגן אברהם''' (כז) כתב דהאור זרוע לשיטתו אזיל דקבלה בטעות שמה קבלה, ולכן הוקצה הנר למצוותו, וכיון שהוקצה לבעלים הוקצה לכל, ואף מי שלא נאסר במלאכה, אסור. וכתב דמ"מ [[להדליק ממנו נר חנוכה]] שרי לאותם שלא נאסרו במלאכה, כיון ששניהם מצוה, א"נ הדלקה מנר לנר לא חשיב שימוש ד[[שלהבת אין בה ממש]]. והסכים לדבריו וב'''ביאור הגר"א''' (ד"ה וי"א שאותו). וגם ה'''משנה ברורה''' (נז) הכריע כדבריו וכתב להקל במקום מצוה. | ||
ועיין בקונטרס אחרון ל'''שלחן ערוך הגר"ז''' (ז) שתמה על איסור הנגיעה בנר, והכריע בזה כהט"ז לקולא, אבל ב'''מחצית השקל''' כתב שהוא משום שמוקצה דהכא אינו ידוע לכל וגזרו בו יותר. | |||
==אסוקי שמעתתא== | ==אסוקי שמעתתא== | ||