171
עריכות
| שורה 45: | שורה 45: | ||
מיגו ממעיז למעיז הוא מקרה בו גם הטענה אותה טוען האדם עתה, וגם הטענה שיכול היה לטעון ולזכות בה, שתיהן הן טענות של העזה, שבעל הדין מכיר בשקרן. במקרה כזה, יהא האדם נאמן בטענתו הנוכחית מדין מיגו, כלומר ראיית 'מה לו לשקר', שאם הוא משקר בטענתו הנוכחית (שהיא טענת העזה)- היה משקר וטוען טענת העזה אחרת שזוכה בדין. | מיגו ממעיז למעיז הוא מקרה בו גם הטענה אותה טוען האדם עתה, וגם הטענה שיכול היה לטעון ולזכות בה, שתיהן הן טענות של העזה, שבעל הדין מכיר בשקרן. במקרה כזה, יהא האדם נאמן בטענתו הנוכחית מדין מיגו, כלומר ראיית 'מה לו לשקר', שאם הוא משקר בטענתו הנוכחית (שהיא טענת העזה)- היה משקר וטוען טענת העזה אחרת שזוכה בדין. | ||
יש | יש להעיר כי באופן פשוט, כדי שמיגו יהיה 'מיגו ממעיז למעיז', צריכות להיות שתי הטענות, הן הטענה הנטענת עתה והן טענת המיגו, באותה רמה של העזה. אבל אם בטענה אחת יש יותר העזה מהטענה השנייה, שבטענה האחת יש העזה גדולה ובשנייה יש רק העזה מועטת, יהא זה מיגו דהעזה דלא אמרינן, שסוף סוף לא היה מעיז האדם לטעון טענה שיש בה יותר העזה מבטענתו הנוכחית, ובטלה ראית 'מה לי לשקר'. | ||
==קושיית הראשונים- סוגיות בהן אמרינן מיגו דהעזה== | ==קושיית הראשונים- סוגיות בהן אמרינן מיגו דהעזה== | ||
עריכות