הבדלים בין גרסאות בדף "הנטען על האישה"

נוספו 63 בתים ,  15:01, 2 במאי 2016
שורה 68: שורה 68:
===הרמב"ם===
===הרמב"ם===
====שיטת הבית יוסף====
====שיטת הבית יוסף====
'''הרמב"ם''', כדרכו, לא התייחס ישירות לסוגיא, אולם ניתן לראות את פסיקת ההלכה במשנה תורה. על פי ההבנה הפשוטה, '''הרמב"ם''' פסק כשיטת '''הרי"ף''', שמהבעל מוציאים רק בעדי טומאה. מהבועל, הדין משתנה: אם יש בנים לבועל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבועל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או קלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער. כך נראה מדברי ה'''בית-יוסף''' (ד"ה הנחשד) ומרבית הראשונים.
'''הרמב"ם''', כדרכו, לא התייחס ישירות לסוגיא, אולם ניתן לראות את פסיקת ההלכה במשנה תורה. על פי ההבנה הפשוטה, '''הרמב"ם''' פסק כשיטת '''הרי"ף''', שמהבעל מוציאים רק בעדי טומאה. מהבועל, הדין משתנה: אם יש בנים לבועל ממנה- מוציאים אותה רק בעדי טומאה, אם אין בנים מהבועל- מוציאים בקלא דפסיק ועדי טומאה, או קלא דלא פסיק ועדי דבר מכוער. כך נראה מדברי ה'''בית-יוסף''' ([http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14266&st=&pgnum=41 ד"ה הנחשד]) ומרבית הראשונים.
 
====שיטת התשובות מיימוניות====
====שיטת התשובות מיימוניות====
אולם, '''המרדכי''' (יבמות כד ב) הביא בשם '''התשובות מיימוניות''' (נשים כה) שהרמב"ם פוסק כדבר השאילתות אליבא דרא"ש, שניתן להוציא אישה מבעלה בעדי כיעור, או בקלא דלא פסיק וראיית הבעל.
אולם, '''המרדכי''' (יבמות כד ב) הביא בשם '''התשובות מיימוניות''' (נשים כה) שהרמב"ם פוסק כדבר השאילתות אליבא דרא"ש, שניתן להוציא אישה מבעלה בעדי כיעור, או בקלא דלא פסיק וראיית הבעל.
165

עריכות