הבדלים בין גרסאות בדף "ברכות קריאת המגילה"

שורה 61: שורה 61:
אצל רוב הספרדים המנהג שלא לברך. אמנם יש שכתבו כן לברך זמן ביום, ה'''כף החיים''' (יג) הביא כן בשם שו"ת בית יהודה ובשם הרב '''יפה ללב''' (ב ד) והכריע שיש לילך בזה אחר המנהג. גם החיד"א ב'''ברכי יוסף''' (תרצב ב) ציין לרב המאירי ושו"ת הרשב"ש הנ"ל, קצת משמע שדעתו שיש לברך.
אצל רוב הספרדים המנהג שלא לברך. אמנם יש שכתבו כן לברך זמן ביום, ה'''כף החיים''' (יג) הביא כן בשם שו"ת בית יהודה ובשם הרב '''יפה ללב''' (ב ד) והכריע שיש לילך בזה אחר המנהג. גם החיד"א ב'''ברכי יוסף''' (תרצב ב) ציין לרב המאירי ושו"ת הרשב"ש הנ"ל, קצת משמע שדעתו שיש לברך.


בשו"ת '''הר צבי''' (ב קכ ד"ה אגב אמרתי) כתב שסברת הרוקח שלא לברך שהחיינו ביום היא מפני שסובר שחיוב קריאה של לילה הוא עיקר, כמבואר בדבריו במקום אחר (ברכות שסג). אבל ר"ת ס"ל דקריאה של לילה עיקר, וכיון שקיי"ל הכי, אפשר שלפי סברה זו גם הרוקח לא פליג.
בשו"ת '''הר צבי''' (ב קכ ד"ה אגב אמרתי) כתב שסברת הרוקח שלא לברך שהחיינו ביום היא מפני שסובר שחיוב קריאה של לילה הוא עיקר, כמבואר בדבריו במקום אחר (ברכות שסג). אבל ר"ת ס"ל דקריאה של יום עיקר, וכיון שקיי"ל הכי, אפשר שלפי סברה זו גם הרוקח לא פליג.


===לפטור שאר מצוות בברכה===
===לפטור שאר מצוות בברכה===
501

עריכות