הבדלים בין גרסאות בדף "זכירת מעשה עמלק"

נוספו 236 בתים ,  21:22, 30 באפריל 2022
שורה 167: שורה 167:
כך נכתב ב'''תוספתא''' {{ויקיטקסט|תוספתא (וילנא)/מגילה/ג|מגילה ג א}}, וב'''ברייתא''' {{ויקיטקסט|מגילה ל א|מגילה ל א}}. וכן כתב ה'''רמב"ם''' בהלכות תפילה (יג כ).  
כך נכתב ב'''תוספתא''' {{ויקיטקסט|תוספתא (וילנא)/מגילה/ג|מגילה ג א}}, וב'''ברייתא''' {{ויקיטקסט|מגילה ל א|מגילה ל א}}. וכן כתב ה'''רמב"ם''' בהלכות תפילה (יג כ).  


ב'''טור''' וב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|או"ח תרפה ב}}, אכן נפסק, שבשת השנייה בחודש אדר, קוראים את פרשת זכור. למעשה, זהו האיזכור היחיד ב'''שו"ע''', של מצוות זכירת מעשה עמלק.  
ב'''טור''' וב'''שו"ע''', אכן נפסק, שבשת השנייה בחודש אדר, קוראים את פרשת זכור;
{{ציטוטון|בשבת שניה מוציאין שני ספרים: באחד קורא פרשת השבוע ובשני קורא "זכור את אשר עשה לך עמלק", ומפטיר "פקדתי את אשר עשה לך עמלק"}} {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|או"ח תרפה ב}}.  
למעשה, זהו האיזכור היחיד ב'''שו"ע''', של מצוות זכירת מעשה עמלק.  


את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, '''משנ"ב''' תרפה ס"ק א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט).   
את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, '''משנ"ב''' תרפה ס"ק א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט).   
554

עריכות