554
עריכות
| שורה 161: | שורה 161: | ||
את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט). | את פרשת זכור, קוראים בשבת שלפני פורים, בהקשר לכך שהיהודים בפורים ניצחו את המן הרשע, שהיה מצאצאי עמלק {{הערה|'''לבוש''' תרפה ב. '''מנחת ביכורים''' על התוספתא מגילה ג א, ועוד}}. בקריאה זו קוראים את הפסוקים, המדברים על הציווי, מסוף פרשת כי תצא (דברים כה, יז-יט). | ||
בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני | בשבת זו מוציאים שני ספרי תורה, בראשון קוראים את פרשת השבוע, ולמפטיר, קוראים את פרשת זכור מתוך ספר התורה השני. | ||
===חיוב הקריאה=== | ===חיוב הקריאה=== | ||
| שורה 197: | שורה 197: | ||
===דינים בפרשת זכור=== | ===דינים בפרשת זכור=== | ||
====ההפטרה==== | |||
ה'''גמרא''' במגילה מביאה ברייתא {{ויקיטקסט|מגילה יח א|יח א}} שבשבת זכור מפטירין "פקדתי", וכך כתבו ה'''רמב"ם''' {{ויקיטקסט|רמב"ם הלכות תפילה יג כ|הלכות תפילה יג כ}}, ה'''רא"ש''' (פ"ד י) וה'''רי"ף''' (מגילה י א).כך פסק ב'''שו"ע''' {{ויקיטקסט|שולחן ערוך אורח חיים תרפה ב|שו"ע שם}}. | |||
נחלקו הפוסקים מהיכן מתחילים את ההפטרה. למנהג הספרדים (הובא ב'''אבודרהם''') מתחילים ב"ויאמר שמואל אל שאול" {{ויקיטקסט|שמואל א טז|שמואל א, טז א}}. ולמנהג האשכנזים מתחילים פסוק לאחר מכן<span> </span>: "כה אמר ה' פקדתי" {{ויקיטקסט|שמואל א טז|שמואל א, טז ב}}. | |||
====כוונה בקריאה==== | ====כוונה בקריאה==== | ||
עריכות