554
עריכות
| שורה 123: | שורה 123: | ||
====יציאת יד"ח בקריאת "ויבא עמלק"==== | ====יציאת יד"ח בקריאת "ויבא עמלק"==== | ||
ישנו דיון בפוסקים האם ניתן לצאת ידי חובת המצווה רק בפרשת זכור או גם בפרשת 'ויבא עמלק'. | ישנו דיון בפוסקים האם ניתן לצאת ידי חובת המצווה רק בפרשת זכור או גם בפרשת 'ויבא עמלק'. | ||
ה'''תרוה"ד''' פוסק (קח) שיוצאים ידי חובה דווקא בפרשת זכור וא"א בקריאת ויבא עמלק, ולכן כותב שבני הכפרים, עדיף להם לבוא לשמוע פרשה במנין, את פרשת זכור מאשר קריאת המגילה ופרשת ויבא עמלק. | |||
לדעת ה'''מגן אברהם''' (תרפה) אפשר לצאת ידי חובת המצווה אף בשמיעת קריאת התורה של פורים שהרי ביום זה קוראים את פרשת 'ויבא עמלק' ('''בשלח'''), ולא את פרשת זכור. לדעתו הסכימו ה'''באה"ט''', '''פמ"ג''', '''כה"ח''', '''חכמת שלמה''' ועוד מהאחרונים {{דרוש מקור}}. | לדעת ה'''מגן אברהם''' (תרפה) אפשר לצאת ידי חובת המצווה אף בשמיעת קריאת התורה של פורים שהרי ביום זה קוראים את פרשת 'ויבא עמלק' ('''בשלח'''), ולא את פרשת זכור. לדעתו הסכימו ה'''באה"ט''', '''פמ"ג''', '''כה"ח''', '''חכמת שלמה''' ועוד מהאחרונים {{דרוש מקור}}. | ||
עריכות