הבדלים בין גרסאות בדף "קוצו של יוד"

נוספו 81 בתים ,  22:16, 28 בנובמבר 2021
אין תקציר עריכה
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{להשלים|כל הסוגיה=כן}}
{{מקורות||מנחות כט א||תפילין וספר תורה א כ|אורח חיים לב ד; יורה דעה רעד ו}}
{{מקורות||מנחות כט א||תפילין וספר תורה א כ|אורח חיים לב ד; יורה דעה רעד ו}}
גדר הקוץ דצריך לעשות באות יו"ד, היכן הוא ואם הוא לעיכובא.
'''קוצו של יוד''' הוא סוגיה העוסקת בגדר הקוץ דצריך לעשות באות יו"ד, היכן הוא ואם הוא לעיכובא.
== גמרא ==
== גמרא ==
ה'''משנה''' (מנחות ג ?) אומרת ששתי פרשיות שבמזוזה מעכבות זו את זו, ואפילו כתב אחד מעכבן, וכן בתפילין.  
ה'''משנה''' (מנחות פרק ג' משנה ז') אומרת ששתי פרשיות שבמזוזה מעכבות זו את זו, ואפילו כתב אחד מעכבן, וכן בתפילין.  
<BR/>ה'''גמרא''' (מנחות כט א) מנסה לעמוד על פשר הדברים, מה הכוונה שכתב אחד מעכבן, ומעלה אפשרות שהכוונה לקוצו של יו"ד. אך הגמרא דוחה זאת ואומרת שזהו פשיטא שקוצו של יו"ד מעכב את כל הפרשיה, ולכן צריך להסביר באופן אחר.
<BR/>ה'''גמרא''' (מנחות כט א) מנסה לעמוד על פשר הדברים, מה הכוונה שכתב אחד מעכבן, ומעלה אפשרות שהכוונה לקוצו של יו"ד. אך הגמרא דוחה זאת ואומרת שזהו פשיטא שקוצו של יו"ד מעכב את כל הפרשיה, ולכן צריך להסביר באופן אחר.


שורה 22: שורה 22:
[[קטגוריה: מנחות כט.]]
[[קטגוריה: מנחות כט.]]
[[קטגוריה: מנחות לד.]]
[[קטגוריה: מנחות לד.]]
[[קטגוריה: תפילין מזוזה וספר תורה פרק א]]
[[קטגוריה: תפילין ומזוזה וספר תורה פרק א]]
[[קטגוריה: אורח חיים סימן לב]]
[[קטגוריה: אורח חיים סימן לב]]
[[קטגוריה: יורה דעה סימן רעד]]
[[קטגוריה: יורה דעה סימן רעד]]