הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:מלאכת קוצר"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 64 בתים ,  21:11, 11 בספטמבר 2021
מ
צורבא מרבנן העביר את הדף מלאכת קוצר לשם טיוטה:מלאכת קוצר בלי להשאיר הפניה: לא בשל
(כותרות)
מ (צורבא מרבנן העביר את הדף מלאכת קוצר לשם טיוטה:מלאכת קוצר בלי להשאיר הפניה: לא בשל)
 
(4 גרסאות ביניים של משתמש אחר אחד אינן מוצגות)
שורה 37: שורה 37:
ובשאלה ד', למה אמרו תוס' ורש"י שהוא מדרבנן, בגלל שאינו מנתק שני דברים זמ"ז, שסו"ס העשב מחובר לגוש ויונק ממנו, והגוש נפרד מהאדמה שאינו שני דברים שונים. יש להעיר שזהו יסוד מחודש שלא כתוב במפורש.
ובשאלה ד', למה אמרו תוס' ורש"י שהוא מדרבנן, בגלל שאינו מנתק שני דברים זמ"ז, שסו"ס העשב מחובר לגוש ויונק ממנו, והגוש נפרד מהאדמה שאינו שני דברים שונים. יש להעיר שזהו יסוד מחודש שלא כתוב במפורש.


== ד. מה ההגדרה של חיבור? מחלוקת הראשונים ==  
== מה ההגדרה של חיבור? מחלוקת הראשונים ==  
התוס' בע"ז כו. שואלים איך יש הו"א שמותר ליהודיה ליילד נכרית בשבת ועונים ב' תירוצים: תירוץ א': הוולד כבר נעקר לצאת. תירוץ ב': "כיוון שכלו חודשיו פסקו גידוליו".  
התוס' בע"ז כו. שואלים איך יש הו"א שמותר ליהודיה ליילד נכרית בשבת ועונים ב' תירוצים: תירוץ א': הוולד כבר נעקר לצאת. תירוץ ב': "כיוון שכלו חודשיו פסקו גידוליו".  


שורה 57: שורה 57:
==  סיכום ==
==  סיכום ==
מצאנו שנח' רש"י ותוס' עם הרמב"ם והרמב"ן שלרש"י ותוס' יסוד קוצר נלמד מגוזז והגדרתו היא נתינת מעמד חשוב לנקצר, ואילו לרמב"ם ולרמב"ן נלמד מנטילת נשמה ההגדרה היא שכל שממעט יניקה - חיות, חייב משום קוצר.
מצאנו שנח' רש"י ותוס' עם הרמב"ם והרמב"ן שלרש"י ותוס' יסוד קוצר נלמד מגוזז והגדרתו היא נתינת מעמד חשוב לנקצר, ואילו לרמב"ם ולרמב"ן נלמד מנטילת נשמה ההגדרה היא שכל שממעט יניקה - חיות, חייב משום קוצר.
[[קטגוריה:שבת עג:]]
[[קטגוריה:שבת פרק ח]]

תפריט ניווט