הבדלים בין גרסאות בדף "טיוטה:הדלקת הנר ביום טוב"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
(גזור) |
|||
| שורה 4: | שורה 4: | ||
ב. שאמנם לא היה צריך להיות חילוק בין שבת ליו"ט, אבל אעפ"כ לא תיקנו לחייב אלא בנר שבת, שאם יתרשל ויאחר לא יוכל להדליק בליל שבת, משום מלאכת מבעיר. משא"כ נר יו"ט לא חייבו, כיון שאפשר להעביר אש ביו"ט וכל אחד ידאג לעצמו כפי הצורך, והלכך לא ראו חכמים צורך לתקן מצוה זו גם ביו"ט. | ב. שאמנם לא היה צריך להיות חילוק בין שבת ליו"ט, אבל אעפ"כ לא תיקנו לחייב אלא בנר שבת, שאם יתרשל ויאחר לא יוכל להדליק בליל שבת, משום מלאכת מבעיר. משא"כ נר יו"ט לא חייבו, כיון שאפשר להעביר אש ביו"ט וכל אחד ידאג לעצמו כפי הצורך, והלכך לא ראו חכמים צורך לתקן מצוה זו גם ביו"ט. | ||
גרסה אחרונה מ־23:15, 16 ביוני 2021
לפני העיון במקורות חז"ל, אלו הן האפשרויות לכאורה:
א. כשם שתיקנו חכמים להדליק נר בכל ערב שבת, כך תיקנו להדליק בלילי ימים טובים, דמאי שנא.
ב. שאמנם לא היה צריך להיות חילוק בין שבת ליו"ט, אבל אעפ"כ לא תיקנו לחייב אלא בנר שבת, שאם יתרשל ויאחר לא יוכל להדליק בליל שבת, משום מלאכת מבעיר. משא"כ נר יו"ט לא חייבו, כיון שאפשר להעביר אש ביו"ט וכל אחד ידאג לעצמו כפי הצורך, והלכך לא ראו חכמים צורך לתקן מצוה זו גם ביו"ט.