הבדלים בין גרסאות בדף "מקום הדלקת נר שבת"

נוספו 22 בתים ,  13:16, 4 בינואר 2016
שורה 22: שורה 22:
<BR/>
<BR/>
וב'''בית יוסף''' (אורח חיים רעג) הביא כל זה, והכריע ב'''שלחן ערוך''' (רעג ז) כדעת המתירים אם נהנה יותר בחצר.
וב'''בית יוסף''' (אורח חיים רעג) הביא כל זה, והכריע ב'''שלחן ערוך''' (רעג ז) כדעת המתירים אם נהנה יותר בחצר.
<BR/> וראה ב'''משנה ברורה''' (רסג לט, רעג לב) שהביא בשם ה'''מגן אברהם''' (טו) שהביא בשם מהרש"ל שזהו דווקא כשמצטער הרבה, דאי לאו הכי, צריך לאכול במקום נר.
<BR/> וראה ב'''משנה ברורה''' (רסג לט, רעג לב) שהביא בשם ה'''מגן אברהם''' (רעג טו) שהביא בשם '''מהרש"ל''' שזהו דווקא כשמצטער הרבה, דאי לאו הכי, צריך לאכול במקום נר.
<BR/>ולכאורה בזמננו שיש אור חשמל, גם בחצר, ומכוונים בהדלקה גם על אור החשמל, מותר יהיה לאכול בחצר אפי' אינו מצטער, שהרי נהנה מן האור שהדליק לכבוד שבת.
<BR/>ולכאורה בזמננו שיש אור חשמל, גם בחצר, ומכוונים בהדלקה גם על אור החשמל, מותר יהיה לאכול בחצר אפי' אינו מצטער, שהרי נהנה מן האור שהדליק לכבוד שבת.


בעל ספר ה'''אגודה''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=9770&st=%u05D1%u05DE%u05D4%20%u05DE%u05D3%u05DC%u05D9%u05E7%u05D9%u05DF (שבת ב מה)] התיר לאכול שלא במקום הנר, אבל כתב שהמדליקים בבית ואוכלים בחצר, אם אין הנרות דולקים עד הלילה הוי ברכה לבטלה, וכן כתב בשמו בשו"ת מהרי"ל [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43235&hilite=8b76c022-7374-4a43-ac78-dd2bd9616ed2&st=%D7%A0%D7%92+&pgnum=34 (נג)], הובא ב'''בית יוסף''' (אורח חיים רסג).<BR/>  
בעל ספר ה'''אגודה''' [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?sits=1&req=9770&st=%u05D1%u05DE%u05D4%20%u05DE%u05D3%u05DC%u05D9%u05E7%u05D9%u05DF (שבת ב מה)]  
התיר לאכול שלא במקום הנר, אבל כתב שהמדליקים בבית ואוכלים בחצר, אם אין הנרות דולקים עד הלילה הוי ברכה לבטלה, וכן כתב בשמו ב'''שו"ת מהרי"ל'''
[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43235&hilite=8b76c022-7374-4a43-ac78-dd2bd9616ed2&st=%D7%A0%D7%92+&pgnum=34 (נג)],  
הובא ב'''בית יוסף''' (אורח חיים רסג).<BR/>  
מבואר מדבריו דמ"מ בעינן שיפיק תועלת מאור הנרות, לכל הפחות לאחר האכילה. וכן פסק להלכה ב'''שלחן ערוך''' (רסג ט).
מבואר מדבריו דמ"מ בעינן שיפיק תועלת מאור הנרות, לכל הפחות לאחר האכילה. וכן פסק להלכה ב'''שלחן ערוך''' (רסג ט).