284
עריכות
מ (מקורות) |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תחרות כתיבה}} | {{תחרות כתיבה}} | ||
{{מקורות|תרומות ה ט|גיטין נד:<BR/>חולין צח | {{מקורות|תרומות ה ט|גיטין נד:<BR/>חולין צח<BR/>ביצה ד:<BR/>בכורות כז.|||יורה דעה צט ה-ז}} | ||
דין '''ביטול איסור לכתחילה''' הוא דין מהלכות [[:קטגוריה:תערובות|תערובות]] הקובע שאסור לערב בכוונה תחילה איסור והיתר בצורה כזו שיחול על האיסור דין ביטול ברוב. | דין '''ביטול איסור לכתחילה''' הוא דין מהלכות [[:קטגוריה:תערובות|תערובות]] הקובע שאסור לערב בכוונה תחילה איסור והיתר בצורה כזו שיחול על האיסור דין ביטול ברוב. | ||
שורה 6: | שורה 6: | ||
==עיקר הדין== | ==עיקר הדין== | ||
===מקורות שאסור לבטל איסור לכתחילה=== | ===מקורות שאסור לבטל איסור לכתחילה=== | ||
==== במשנה ==== | |||
{{ציטוטון|סאה תרומה שנפלה לפחות ממאה, ואחר כן נפלו שם חולין, אם שוגג, מותר. | |||
ואם '''מזיד, אסור'''.|[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94_%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA_%D7%94_%D7%98|'''תרומות''', ה, ט]}} | |||
==== בתלמוד הבבלי ==== | |||
{{ציטוטון|ושניהם לא למדוה אלא מזרוע בשלה... והתניא זהו היתר הבא מכלל איסור... חדוש הוא ומחדוש לא גמרינן|[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%A6%D7%97_%D7%91|'''תלמוד בבלי, חולין''', צח]}} | |||
===מקורות שמותר לבטל איסור לכתחילה=== | ===מקורות שמותר לבטל איסור לכתחילה=== |
עריכות