הבדלים בין גרסאות בדף "זמן הספירה"

הוסר בית אחד ,  16:13, 4 באפריל 2017
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 23: שורה 23:


==בלילה==
==בלילה==
ה'''ברייתא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=30&daf=66&format=pdf (מנחות סו א, מגילה כא א)] לומדת מן הפסוק 'שבע שבתות תמימות תהיינה', שיש למנות אתה העומר מבערב, שאם לא כן אין כאן תמימות.
ה'''ברייתא''' [http://beta.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=30&daf=66&format=pdf (מנחות סו א, מגילה כא א)] לומדת מן הפסוק 'שבע שבתות תמימות תהיינה', שיש למנות את העומר מבערב, שאם לא כן אין כאן תמימות.
<BR/>וב'''משנה''' (מגילה ב ו) מבואר שדבר שמצוותו בלילה כשר כל הלילה, וכן הדין בספירת העומר, שמותר לספור כל הלילה. כן מפורש ב'''בעל הלכות גדולות''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&st=&pgnum=361 (הלכות ספירת העומר)] וכן פסק ה'''שלחן ערוך''' (תפט א).
<BR/>וב'''משנה''' (מגילה ב ו) מבואר שדבר שמצוותו בלילה כשר כל הלילה, וכן הדין בספירת העומר, שמותר לספור כל הלילה. כן מפורש ב'''בעל הלכות גדולות''' [http://beta.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=20341&st=&pgnum=361 (הלכות ספירת העומר)] וכן פסק ה'''שלחן ערוך''' (תפט א).


שורה 51: שורה 51:


'''תוספות''' (מנחות סו א ד"ה זכר) הביאו דברי בה"ג וחלקו עליו, כי אף ששנינו (מנחות עב א) לגבי קצירת העומר שאם נקצר ביום כשר, מ"מ הגמרא שם מסיקה שהיא מחלוקת בתנאים, לפי שמהמשנה במגילה משמע שדווקא הלילה כשר כולו לקצירת העומר, אך היום לא. אמנם בתוספות במגילה (כ ב ד"ה כל הלילה) כתב בשם בה"ג שיספור ביום בלא ברכה, וכתב שכן הלכה, וכעין זה כתב גם ה'''רא"ש''' (פסחים י מא).
'''תוספות''' (מנחות סו א ד"ה זכר) הביאו דברי בה"ג וחלקו עליו, כי אף ששנינו (מנחות עב א) לגבי קצירת העומר שאם נקצר ביום כשר, מ"מ הגמרא שם מסיקה שהיא מחלוקת בתנאים, לפי שמהמשנה במגילה משמע שדווקא הלילה כשר כולו לקצירת העומר, אך היום לא. אמנם בתוספות במגילה (כ ב ד"ה כל הלילה) כתב בשם בה"ג שיספור ביום בלא ברכה, וכתב שכן הלכה, וכעין זה כתב גם ה'''רא"ש''' (פסחים י מא).
==באיזה שלב בתפילה==
==באיזה שלב בתפילה==
==ספירת היום הראשון בליל הסדר שני של גלויות==
==ספירת היום הראשון בליל הסדר שני של גלויות==
משתמש אלמוני