הבדלים בין גרסאות בדף "ברכת הגומל"

נוספו 596 בתים ,  22:03, 11 בפברואר 2017
אין תקציר עריכה
שורה 123: שורה 123:
===אשה וקטן===
===אשה וקטן===
====אשה====
====אשה====
הרב '''כנסת הגדולה''' (בית יוסף ד"ה אמר המאסף) תמה על המנהג שאין נשים מברכות ברכת הגומל, ומסיק שראוי שגם נשים תברכנה הגומל בפני עשרה או לפחות בפני איש אחד או נשים. וסיים שכמדומה ששמע מקצת חכמי אשכנזים שכתבו שאשה תברך כמו האיש, וכן ראוי לנהוג.
<BR/>גם החיד"א ב'''ברכי יוסף''' (ריט ב) הביא דבריו והוסיף שכן הסכים '''רבי יעקב מולכו''' בתשובה (קמא).
====קטן====
====קטן====
כתב ה'''מהר"ם מינץ''' בתשובה (יד) שקטן אינו מברך ברכת הגומל, לפי שאינו יכול לומר 'לחייבים' שהרי אינו בר חיובא, ואף אין לומר שיכוון על אביו, לפי שהרי זה כמזלזל בכבוד אביו. ואף שמדינא יכול היה לברך 'גומל חסדים טובים' בלא 'לחייבים', מ"מ אין לעשות כן דאין לשנות ממטבע שטבעו חכמים בברכות.
כתב ה'''מהר"ם מינץ''' בתשובה (יד) שקטן אינו מברך ברכת הגומל, לפי שאינו יכול לומר 'לחייבים' שהרי אינו בר חיובא, ואף אין לומר שיכוון על אביו, לפי שהרי זה כמזלזל בכבוד אביו. ואף שמדינא יכול היה לברך 'גומל חסדים טובים' בלא 'לחייבים', מ"מ אין לעשות כן דאין לשנות ממטבע שטבעו חכמים בברכות.